Nytt Ekolod/plotter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt Ekolod/plotter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nytt Ekolod/plotter

    Har vuxit ur min Lowrance EliteTi5 och kommer byta upp mig till ett större lod, 7 eller 9 blir det, troligtvis 9, är mycket höjd med mitt nuvarande lod, men vill ha en större skärm! Fiskar mest i mindre sjöar typ Byasjön, Ottersjön, Mossjön i Halland, men tar ibland båten med till lite större sjöar i södra Sverige, det finns ju många olika märken på marknaden, vad har ni för erfarenhet de olika märkena? Tycker Insight Genisis och möjligheten att ladda ner/upp kartor från olika sjöar är bra, har de andra något liknande? Skillnade i pris mellan 7 och 9 är rätt stor tyvärr, vår Svenska Pezetas har ju gjort att det blivit väldigt dyrt med elektronik mm, hittar rätt ok priser på Humminbird helix si 9 och olika Garmin 9, även Lowrance 9 ti2, HDS live 9 kostar närmare 20 kkr och det är nog för dyrt tyvärr, vad tycker ni?

    /Skogstorparen

  • #2
    Jag tog en elite ti2 9"
    Nu i efterhand skulle jag valt 2 st 7 istället. En för plotter och en för sonar.

    Kommentera


    • #3
      Använder själv två Garmin sjuor. En för plotter och en för lodet. Tycker det funkar rätt ok. Har dock inte sidescan och sådana finesser.
      __________________________________________________ _____________________________

      Covfefe

      Kommentera


      • #4
        Jag kör ett solix 12 g2. Men var dumsnål en solix 15 hade varit bättre, så nu får jag skaffa en 12a till framöver. Aja inte lätt alla gånger

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Skogstorparen59 Visa inlägg
          Har vuxit ur min Lowrance EliteTi5 och kommer byta upp mig till ett större lod, 7 eller 9 blir det, troligtvis 9, är mycket höjd med mitt nuvarande lod, men vill ha en större skärm! Fiskar mest i mindre sjöar typ Byasjön, Ottersjön, Mossjön i Halland, men tar ibland båten med till lite större sjöar i södra Sverige, det finns ju många olika märken på marknaden, vad har ni för erfarenhet de olika märkena? Tycker Insight Genisis och möjligheten att ladda ner/upp kartor från olika sjöar är bra, har de andra något liknande? Skillnade i pris mellan 7 och 9 är rätt stor tyvärr, vår Svenska Pezetas har ju gjort att det blivit väldigt dyrt med elektronik mm, hittar rätt ok priser på Humminbird helix si 9 och olika Garmin 9, även Lowrance 9 ti2, HDS live 9 kostar närmare 20 kkr och det är nog för dyrt tyvärr, vad tycker ni?

          /Skogstorparen
          har inte helkoll, men har ditt nuvarande lod bluetooth/wifi?
          Då kan du köpa en surfplatta för någon tusenlapp och vattentätt fodral så har du en betydligt billigare lösning, men fungerar inte riktigt lika bra.
          Sjöarna här är ju ganska bra mappade på social map, så det är ju smidigt att bara dra ner sjön du väljer på datorn.
          Vilken givare har du?

          Elite 9 ti2 finns ju som enbart skärm för 10900:-

          Kommentera


          • #6
            Japp jag kan spegla till min IPhone och då till IPaden oså, jag har HDI Skimmer 83/...., men jag vill inte ha med mig IPaden till båten, blir för mö grejer att hålla reda på, båten är liten ;-) tror det blir en Elite Ti2 9 eller HDS live 7, just möjligheten att ladda hem kartor på IG är värt mycket :-)

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
            1 216 svar
            156 003 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HenkeW
            av HenkeW
             
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
            12 svar
            2 697 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Piscantur stercore  
            Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
            27 svar
            1 964 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gabbu
            av gabbu
             
            Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
            2 svar
            485 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg profilnamnet  
            Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
            2 svar
            349 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Old Firehand  
            Arbetar...
            X