lowrance -7 TI2 HDI - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lowrance -7 TI2 HDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • lowrance -7 TI2 HDI

    Hej
    jag är helt ny som båt användare och har problem med att få igång gps på mitt ekold lowrance -7 TI2 >HDI skärmen starta och har bild ekoldet visasar bild men på plotern är det vit och fel meddelande att ingen GPS finns.
    Bifogade filer

  • #2
    Sitter du under ett tak?

    Kommentera


    • #3

      Ibland visar appen att den försöker få din position. Detta tar vanligtvis inte lång tid, men du kan uppleva svårigheter med tanke på vissa omständigheter. Din enhet kanske inte kan hitta dig under något av villkoren nedan:

      1. Enheten är i en byggnad, tunnel eller på en plats där signaler från GPS-satelliterna hindras av andra fasta föremål. Eftersom GPS-signaler inte tränger igenom fasta föremål tar det lite tid innan signalen når dig. Därför måste all felsökning av GPS-relaterade problem göras utanför, under klar himmel utan några byggnader eller sådana fasta föremål i vägen.
      2. Om du stänger av dina positionstjänster i enhetsinställningar. Den här inställningen måste alltid aktiveras när du använder en GPS-navigationsapp.
      3. De stödda platsdata från mobilnät är överbelastade, skadade eller uppdateras inte. Detta problem kan i synnerhet få appen att ta längre tid när du får din position (vilket annars skulle göras omedelbart).

      https://cpstest.org


      Nedan hittar du en uppsättning effektiva medel för att felsöka den här typen av problem:

      1. Stäng av och slå på enheten igen. Så grundläggande som det är, det är också den mest effektiva metoden för att utesluta mindre systemfel.
      2. Gå till enhetens Android-inställningar> Appar> Sygic> Tvinga stopp och rensa cache.
      3. Gå till Sygic-appens meny → Inställningar → ikon för 3 punkter i övre högra hörnet på skärmen och tryck på Återställ för att standardinställningar. Detta återställer effektivt alla dina inställningar i appen, men det påverkar inte dina data. Starta om appen efteråt.





      Senast ändrad av BarbaraLudwig; 2020-05-14, 15:32.

      Kommentera


      • #4

        Click image for larger version

Name:	20200513_173425.jpg
Views:	1018
Size:	1,79 MB
ID:	2548018 Click image for larger version

Name:	20200513_173425.jpg
Views:	1078
Size:	1,79 MB
ID:	2548017

        nu har jag GPS ! men ingen bild på plottern , lånade ett sjökort, försökte soma så kunde hitta var ! skärmen är väldigt trög att och svår att känna av tuch inte som när man ser på Youtube där ser det ut som när man trycker på en telefon. är detta också en inställning?

        Kommentera


        • #5
          Kanske finns någon som är duktig att göra inställningar i närheten av Karlshamn , Blekinge. kan kanske locka med byte mot vildsvin kött !! haha..

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av peter truedsson Visa inlägg
            Click image for larger version  Name:	20200513_173425.jpg Views:	0 Size:	1,79 MB ID:	2548018 Click image for larger version  Name:	20200513_173425.jpg Views:	0 Size:	1,79 MB ID:	2548017

            nu har jag GPS ! men ingen bild på plottern , lånade ett sjökort, försökte soma så kunde hitta var ! skärmen är väldigt trög att och svår att känna av tuch inte som när man ser på Youtube där ser det ut som när man trycker på en telefon. är detta också en inställning?
            Lowrance är rätt buggig och inte helt intuitiv direkt, har haft problem i alla möjliga versioner senaste 10-15 åren
            Just nu har jag en "HDS LIVE" Samma med den, låser sig, "fryser touchfunktionen" osv osv. Sen när man vant sig med inställningar så kommer en uppdatering som gör "hela havet stormar"med enheten igen
            Jag har gett upp att få den lika krispig som typ en iPhone och jobbar runt problemen, för när den funkar är den rätt nice
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

            Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

            -Okänd

            Kommentera


            • #7
              När touchskärmen blir icke-responsiv beror det på att man behöver vara jordad för att skärmen ska funka, prova att hålla ena handen på något av metall som sitter i direkt anslutning till båtskrovet. Testkör du skärmen hemma kan du prova att hålla ena handen på ett element eller liknande. Krispig som en iPhone blir den aldrig eftersom det är en helt annan typ av skärm.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                När touchskärmen blir icke-responsiv beror det på att man behöver vara jordad för att skärmen ska funka, prova att hålla ena handen på något av metall som sitter i direkt anslutning till båtskrovet. Testkör du skärmen hemma kan du prova att hålla ena handen på ett element eller liknande. Krispig som en iPhone blir den aldrig eftersom det är en helt annan typ av skärm.
                Njaaaa, jag bedömer att det inte är så alls. Den bara hänger sig en stund i mina fall.
                Knappast så att jag har "jordat mig", sen efter funkar det...
                Låter lite hittepå?

                (Uppenbarligen verkar jag ha fel Holden, sorry : )
                https://www.facebook.com/10720563598...6604559381668/
                Men det är ju helt sjuk att man missat detta.
                Får testa mig fram med detta, tycker inte det skall vara ett problem med enheten på plats i skutan dock, det säger han ju i videon med, dom pratar ju bara om när man har den hemma, "non water environment".

                Sen med krispigt menar jag hela upplevelsen i stort, inte bara skärmens funktion.
                Senast ändrad av Bowen; 2020-05-14, 12:19.
                Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                &

                Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                -Okänd

                Kommentera


                • #9
                  Man kan uppleva problem med skärmen även i båten, ström är ju nåt slags magi och med välisolerade stövlar så kan man på nåt sätt bli ojordad ibland. Upplevelsen är verkligen inte i Apple-klass, ekolod har generellt en rätt lång bit kvar dit - vem kunde t.ex. tro att man skulle behöva joxa med MicroSD-kort 2020..teknik från nådens år 2006.
                  Senast ändrad av holden; 2020-05-14, 12:39.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                    Man kan uppleva problem med skärmen även i båten, ström är ju nåt slags magi och med välisolerade stövlar så kan man på nåt sätt bli ojordad ibland. Upplevelsen är verkligen inte i Apple-klass, ekolod har generellt en rätt lång bit kvar dit - vem kunde t.ex. tro att man skulle behöva joxa med MicroSD-kort 2020..teknik från nådens år 2006.
                    Skumt alltså, men bra och veta varför den verkar hänga sig, skall testa nästa tur.
                    Tänk om Apple började göra ekolod och plotters Nu är jag iofs ingen "Apple fanboy" men uppskattar produkternas funktion.
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                    1 216 svar
                    155 916 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HenkeW
                    av HenkeW
                     
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                    12 svar
                    2 687 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                    27 svar
                    1 936 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu
                     
                    Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                    13 svar
                    1 144 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg holden
                    av holden
                     
                    Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                    2 svar
                    161 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg fishmark  
                    Arbetar...
                    X