Rebelcell range extender till andra batterier - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rebelcell range extender till andra batterier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rebelcell range extender till andra batterier

    Hej,

    Jag har hamnat i en knivig situation då jag beställde rebelcell laddare, range extender och ett 24v50ah rebelcell-batteri. Jag fick inte mitt rebelcell-batteri utan fick ett 24v100ah av annat märke + laddare som kompensation för besväret. Dock så är jag kvar med en rebelcell-laddare och range extender, beställde batteriet från annat ställe. Är det någon kunnig som vet varför rebelcell säger att extendern bara funkar med deras batterier?
    https://fiskealand.com

  • #2
    Att garantin inte gäller om du använder extender eller laddare med andra märken betyder väl att man helt enkelt inte ska göra det, oavsett det rent tekniska.

    Kommentera


    • #3
      Givetvis. Men om vi tittar på det rent tekniska nu. Ger det ut fel laddström eller varför skulle rebelcells extender inte funka på alla batterier likt Sterling power t ex?
      https://fiskealand.com

      Kommentera


      • #4
        Detta är väl på samma sätt som Volvo vill att du ska handla deras orginaltillbehör på Bilia. Det funkar med det som Biltema, Mekonomen m.fl säljer men dom kan inte garantera något.

        Eller att min gamla Audi skulle gå på Shells Helix olja. Jag hade dock inga problem med att den gick på Castrol EDGE i 6 år, det va ju trots allt samma kvalisort som Shelloljan.

        Att Rebecells batterier/laddare skulle skilja sig från andra tillverkare när det kommer till det som nämns ovan har jag iallafall svårt att tro. Mer för att kunna friskriva sig för handhavandefel och om det nu skulle vara några konstigheter.

        Så gör ju nästinstill alla tillverkare idag oavsett produkt/tjänst.

        Sen ska jag ju säga att jag varken rekommenderar det ena eller andra. Helt och håller vad du känner för själv.

        Kommentera


        • #5
          Väldigt generös handlare var det. Lust att dela med dig?

          Kommentera


          • #6
            Haha, är en finsk handlare. Det är ingen som vågar sig på att ge ett mer utförligt svar. Känns lite halvdumt att prova, men känns också dumt att stå med en range extender.
            https://fiskealand.com

            Kommentera


            • #7
              Kan ha med batterikemi att göra, Rebelcell är väl li-ion medan t ex Sterling power kanske kör LiFePO4? I så fall kan de skilja sig vad gäller laddspänning, laddkurva och liknande...?
              Du kan ju jämföra specifikationerna mellan batteriernas respektive laddare.

              Kommentera


              • #8
                Maxxim har helt rett, dette handler om batterikjemi. Du kan selvfølgelig bruke Rebelcell på andre batterier dersom de har tilsvarende kjemi, men bør ikke bruke den mot batterier med annen kjemi.
                Team Colibri

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                1 216 svar
                156 014 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg HenkeW
                av HenkeW
                 
                Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                12 svar
                2 700 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Piscantur stercore  
                Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                27 svar
                1 966 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg gabbu
                av gabbu
                 
                Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                2 svar
                489 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg profilnamnet  
                Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                2 svar
                353 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Old Firehand  
                Arbetar...
                X