Lowrance elite 9 TI problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance elite 9 TI problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lowrance elite 9 TI problem

    Ett sista försök här innan kulhammaren kommer fram:

    Har ett Lowrance elite 9 TI och har laddat ner kartor på några sjöar från cmap, har lagt dessa på minneskortet men sjökartorna dyker inte upp på lodet så Jag kan välja in någon av dom. någon som vet vad felet kan vara? Har registrerat enheten och kartfilerna ligger i i egna mappar på minneskortet.

  • #2
    Du använder ett i övrigt tomt minneskort? Det får inte vara samma kort som sjökortet ligger på. Samt att kortet inte är större än 32 GB.

    Kommentera


    • #3
      Jag har ett 32 gb micro SD som jag själv satt i lodet som är helt tomt förutom mapparna med sjökartorna.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av gösUno Visa inlägg
        Jag har ett 32 gb micro SD som jag själv satt i lodet som är helt tomt förutom mapparna med sjökartorna.
        Och du väljer genesislagret i menyerna?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

          Och du väljer genesislagret i menyerna?
          Ja har provat det också. Den sjön Jag hade laddat ner direkt via enheten låg inte i en egen mapp och den syntes i menyn där man väljer navionics / lowrance osv. innan jag raderade den. måste alla sjöar ligga direkt utan undermappar kanske?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av gösUno Visa inlägg

            Ja har provat det också. Den sjön Jag hade laddat ner direkt via enheten låg inte i en egen mapp och den syntes i menyn där man väljer navionics / lowrance osv. innan jag raderade den. måste alla sjöar ligga direkt utan undermappar kanske?
            Borde funka även med undermappar, förutsatt att kortet är FAT formaterat. Har för mig jag har undermappar och det funkar. Kan säkert strula om du har svenska tecken i namnen på mapparna - ekolod är ju stenåldersteknologi.

            Kommentera


            • #7
              I 99% av fallen så har man angett fel id nummer när man registrerat. Dubbel och trippelkolla det först. Ett i kan vara en etta t.ex Eller en nolla ett O.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
                I 99% av fallen så har man angett fel id nummer när man registrerat. Dubbel och trippelkolla det först. Ett i kan vara en etta t.ex Eller en nolla ett O.
                Tack. Du hade rätt. men det var Lowrance fel inte mitt. Dom tre sista siffrorna på mitt content-id var fel så hade missat detta, det roliga är att siffrorna matats in automatiskt av min enhet eftersom Jag registerade enheten genom att logga in på den. Kändes ju som en smidig lösning att slippa mata in för hand men nu vart det en massa krångel istället.

                Kommentera


                • #9
                  Om viljan fanns skulle ekoloden funka som vilken smartphone som helst, nu suger man ur gamla US-patent till sista blodsdroppen. Det är bedrövligt att man kan äga en hel världsmarknad på det viset utan någon hänsyn till kundernas behov.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                  1 216 svar
                  156 026 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg HenkeW
                  av HenkeW
                   
                  Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                  12 svar
                  2 704 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Piscantur stercore  
                  Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                  27 svar
                  1 974 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg gabbu
                  av gabbu
                   
                  Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                  2 svar
                  492 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg profilnamnet  
                  Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                  2 svar
                  354 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Arbetar...
                  X