Garmin 160 Blue Fishfinder - Problem !!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin 160 Blue Fishfinder - Problem !!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Garmin 160 Blue Fishfinder - Problem !!!

Hej.
    Jag har problem med med mitt ekolod, Garmin 160 Blue. Det är egentligen två problem som jag tror hänger ihop pga av att det dök upp med ett fiskepass emellan. Det ena är att autoskalan hänger sig och lodet visar 2-3 meter trotts att djupet är betydligt djupare ( Botten linjen visar korrekt djup och är lika detaljerad som vanligt om jag ställer in tex 20 m skalan).

Det andra problemet är att fiskbågarna, språngskikt och allt annat som visas i vattnet är helt borta. Jag vet att lodet ar ett par år på nacken men ar fungerat perfekt fram till detta hände. Skall köpa ett nytt i USA i vinter men hoppas att någon har förslag på vad det kan vara för fel eller om någon upplevt samma problem. Jag har kollat alla inställningar jag kan komma på och jag VET att det är fisk i vattnet där jag använt lodet. Jag har haft lodet portabelt och den enda skada jag kan hitta på utrustningen är ett litet skav på kabeln (yttre plasten) till givaren. Lodet är endast använt i sötvatten. Tacksam för svar/förslag...
    Edvins Pappa

har du kvar det så är jag intresserad att köpa strömkabel med givare =)

Kommentera

Kolla så att lodet verkligen får ström.
      Testa gärna med någon annan strömkälla än den som vanligtvis används och se om det blir någon skillnad. Blir det inte det kan du sälja givaren till ovanstående köpare för då är den kass......

Hoppsan, det var en gammal tråd.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
      72 svar
      6 101 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg tobs