Vilka modeller är att föredra? Jag är inge båtfiskare men skall bli en. Skall ha den i en mindre öppen båt. Kommer att fiskar mest i skärgården och insjöar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Humminbird ekolod
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Det är bara för att jag kan få tag på just det märket till bra pris. Jag är som du märker helt novs på båtelektronik.
Jag kanske skall säga att jag nog mest kommer att "kasta", inte trolla.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Vill skjuta in en varning här ang. Humminbird: Bra pris säger du, köper du från utlandet så får du inte metriskt system och inte svenskt språk.Ursprungligen postat av benste Visa inläggDet är bara för att jag kan få tag på just det märket till bra pris. Jag är som du märker helt novs på båtelektronik.
Jag kanske skall säga att jag nog mest kommer att "kasta", inte trolla.
Det får du dock med alla andra märken som köps från utland.Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Tjena!
För två veckor sedan när jag var i USA köpte jag ett Humminbird 565, jag betalade 1850 sek inkl frakt och skatt. Söker jag samma ekolod på prisjakt.nu så har de priset 3599sek, det är ett dualbeamlod och det känns inte alls jobbigt med fot och farenheit mm. 10 fot är ca 3 meter, det skadar inte att träna hjärnan samtidigt som jag fiskar, 56 farenheit är ca 14 C, man lär sig och priset är en avgörande faktor.
565 är portabellt och det följde med batteri, hållare, alla kablar och en laddare men jag vet inte vad som följer med Sverigeköp? Jag köpte dock en ctekladdare på "Classe" hemma och har inte alls några problem, det man kan göra om man köper i USA är kontrollera om det är ett internationelltlod där man kan ställa om vissa måttfunktioner!
Spara pengar, köp om du är i USA!
MMats Söderholm
0702300493 eller mats@umeafishing.se
umeafishing.se
PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g
Kommentera
-
Tack för alla tips. Jag kommer fiska landnära och i insjöar. Skulle tro att det sällan innebär att jag fiskar djupare än 10m.
Intresset för Humminbird var bara för att jag som sag var kommer över just det märket billigt och smidigt.
Håller de inte måttet rent tekniskt och det finns andra som är överlägsna så är det förstås bättra att köpa det istället.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mvbatte Visa inläggTjena!
För två veckor sedan när jag var i USA köpte jag ett Humminbird 565, jag betalade 1850 sek inkl frakt och skatt.
fattar ingenting...är nu i och för sig ingen klippa på fot och Fahrenheit men så mycket har jag i alla fall tränat hjärnan till, att ska du räkna fraktkostnaden om du tar med dig något hem från en resa till USA så kan det ju knappast bli billigare än att köpa det här i Sverige.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Miller_time, 2025-04-07, 20:45
|
6 svar
583 visningar