Usa moms? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Usa moms?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Usa moms?

Hej

Jag skall till New york om några veckor och funderara på att köpa ett ekolod.
    Vad ligger momsen på? Antar att den inte är inräknad i butikernas utpriser?
    Funderar på ett Lowrance HDS-5x.

Nått annat att tänka på?

Kan nån ge tips på bra butiker i New york för detta?

/Jonas

Momsen i delstaten New York är 4% och utöver det tillkommer lokal moms beroende på ort, i New York City är den totala momsen (delstat plus lokal moms) 8,875%. Och som du säger, i USA lägger man till momsen på priset som står på prislappen, det är inte inbakat som här hemma, så det kan vara lite svårt att veta exakt hur mycket man får betala. Men räkna på 10% så är det lätt att överslagsräkna i huvudet när du väl står i butiken.

Har dock inga tips på speciella butiker i området, det får någon annan bjussa på.
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av Janzzon Visa inlägg
      Hej

Nått annat att tänka på?

/Jonas
      Lowrance hemsida "dealer locator" är ett hett tips och ja handlar du över disk bör det vara ca 8% i sales tax som tillkommer på annonserat pris.
      Skulle du beställa via post/carrier över delstatsgräns är taxen noll märkligt nog.........
      Känner inte till HDS maskiner innan köp testa i butik leta rätt på svenska menyer dvs ställ språk att metrisk visning finns tar jag för självklart dock, alltid bra för svenskt andrahands värde om burken talar svenska! (såld i USA)
      (sen låter du oss veta om den gjorde detta!! lycka till)
      Hmmm antar att det bara är att ladda ner den amerikanska manualen för att klarlägga detta.
      Senast ändrad av TAMTAM; 2009-09-28, 21:00.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Snor tråden lite lätt bara, vad brukar frakten ligga på? är påväg att beställa ekolod och GPS men har en tight budget, har försökt kontakta försäljaren men inte fått nåt svar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
          Snor tråden lite lätt bara, vad brukar frakten ligga på? är påväg att beställa ekolod och GPS men har en tight budget, har försökt kontakta försäljaren men inte fått nåt svar.
          Jag skulla aldrig handla från en säljare som inte svarar, hot tips...
          Annars mellan 30 till 45 USD för ett lod (USPS, Priority Mail International).

Sen tror jag inte man behöver betala någon tax om man skall föra produkten ut av landet?
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
            Jag skulla aldrig handla från en säljare som inte svarar, hot tips...
            Annars mellan 30 till 45 USD för ett lod (USPS, Priority Mail International).

Sen tror jag inte man behöver betala någon tax om man skall föra produkten ut av landet?
            aaaa, man är lite fundersam...:/

Ok tackar för svaret!

Tänkt beställa från http://www.fishfinder-store.com/ får googla deras namn o kolla upp dom lite .

Kommentera

införselmoms?

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
              Däremot när paketet landar i sverige så får du ju betala 25% moms på det +administrationsavgift som brukar ligga på 100kr det får iallafall jag göra... så vet ni nåt som jag inte vet så säg till
              sigpic
              www.fkpgear.com
              Fiskkonservator.se
              Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Janzzon Visa inlägg
                Hej

Nått annat att tänka på?

/Jonas
                Hej!
                Jag köpte mitt portabla Humminbird 525 i USA för några veckor sen, jag köpte det på internet och fick det fraktat till adressen jag bodde på. I köpet ingick all utrustning från minsta skruv till väska att packa allt i!
                - Mitt ekolod kan inte ställa om till meter och celsius, kan vara bra att kolla innan men det var så pass mycket billigare där att jag inte bryr mig.
                - De har en annan strömstyrka i USA , det inneär att eventuell laddare kan ha andra förutsättningar än hemma!
                - Jag betalade 7% i skatt samt ca 80 kronor för frakten där.
                - Jag tog hem den som handbagage, om du gör det så packa upp den i säkerhetskontrollen precis som du gör med en dator och annan elektronik. Lägger du ekolodet i väskan och låser kan du vänta dig att de bryter upp väskan om du inte har ett godkänt lås med nycklar som tullarna har!

Kolla med prisjakt.nu och jämför, skönt att ha det med sig när man ska handla!

Ha kul på Times square!!
                M
                Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Nu har jag landat.

Köpte ett Lowrance Hds-5x på West marine i Ny.
                  Priset med moms och allt landade på 4500 sek. Inga problem att ta med det hem som handbagage.

Var även inne på Capitol fishing, dock hade de ett väldigt begränsat utbud av prylar. Det enda vettiga jag hittade var lunker city jiggar för 30 kr/pkt.

/Jonas

Kommentera

Fungerar sjökorten i sverige på den? Är sugen på ett likadant och Usa priserna lockar...
                    Senast ändrad av mobetahl; 2009-10-26, 14:43.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
                    72 svar
                    6 229 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg tobs
                    av tobs