Kanske en dum fråga...men finns det någon som använder ekolod i å, eller används de bara i hav och sjö?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ekolod i å
Collapse
X
-
De gånger jag åker i åar använder jag ju ekolod i å men jag är inte säker på
att jag förstått din fråga helt korrekt.
//C
-
Nä det förstår jagUrsprungligen postat av Cole Visa inläggDe gånger jag åker i åar använder jag ju ekolod i å men jag är inte säker på
att jag förstått din fråga helt korrekt.
//C
ser själv hur förvirrad den ser ut...
Jag är ju man och gillar prylar, så jag undrar om man har samma nytta av ett ekolod i å som man har i sjö... strukturen i ån är kanske inte lika varierande som i sjö, eller?
Kommentera
-
Jag kör med ekolod i Å, du får fram samma fakta, dock mindre vinkel om det är grunt. Sedan beror det på ån om det finns något att ha nytta av infon. Jag hittar tex djuphålor...Ursprungligen postat av stregnil Visa inläggNä det förstår jag
ser själv hur förvirrad den ser ut...
Jag är ju man och gillar prylar, så jag undrar om man har samma nytta av ett ekolod i å som man har i sjö... strukturen i ån är kanske inte lika varierande som i sjö, eller?Mattias
www.sportfiskare.nu
Kommentera
-
Hej Sten L. Stregnil; Det går ofta lika bra att använda ett ekolod i en å som i en sjö för att se botten och fiskar. Om det är turbulent åvatten med strömmar och forsar fungerar det sämre. Luftbubblorna stör och dämpar signalerna från och till givaren. Då blir de mest en massa svarta prickar och streck på displayen. I den lugnflytande sträckorna av ån fungerar ett ekolod mycket bra.Ursprungligen postat av stregnil Visa inläggKanske en dum fråga...men finns det någon som använder ekolod i å, eller används de bara i hav och sjö?
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av RappinHar ett nytt ekolod och givare(3 månader )
nu har det börjat strula. Bilden fryser , ekolodet...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2026-08-29, 15:21 -
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Gussy, 2025-09-01, 16:36
|
11 svar
667 visningar