Tudor Marine Dual? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tudor Marine Dual?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tudor Marine Dual?

Någon som har koll på om dessa batterier fungerar lika bra som Tudor Nautica som rekommenderas i nästan varje batteritråd här på FS? Där jag bor har flera återförsäljare just dessa Tudor Marine Dual TR350. 80Ah/350Wh men något Tudor Nautica verkar då inte gå att uppbringa Så frågan är ju om man ska köra på ett Dual eller ta sig till någon större stad och leta reda på ett Nautica?
    Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Det är samma batteri idag.

Tidigare fanns det ett 75Ah som var avsett för husvagn och div landbaserade applikationer och så fanns det Nautica på 80Ah som var avsedd för Marina sidan.
    Nu har 75Ah utgått och det finns endast 80Ah kvar och det heter Dual 80Ah med artikelnr TR350 på Tudorspråk och ER350 på Exidespråk, då det är exakt samma batterier!

/ Henke

Kommentera

Så länge du skall köra typ flötestrolling så är batterivalet inte så sjukt viktigt som man lätt tror av alla batteritrådar på FS. Jag kör en fronmonterad Minn Kota powerdrive på min styrpulpet som är 4,65 m. Köpte nått skitmärke som har samma uppbyggnad som Marine/fritidsbatterier, dvs klarar djupurladdningar bättre än typ "vanliga" bilbatterier. Kör lätt två 10 tim pass på en laddning, men för att undvika djupurladdning så laddar jag efter varje pass. Har haft batteriet nu i tre säsonger utan något problem, kostade ca 700 kr. Jag har ännu inte använt för wobbler trolling i farter 1,5-2 knop, funkar däremot fantastiskt bra att låsa stora bensinmotorn i neutrat läge "rakt fram" och sedan använda elmotorn och styra med. Vid drillning av fisk är det sedan perfekt att slå av bensinarn och krypa med elmotorn.

Kommentera

Tackar för svaren! Blir ett Marine Dual iaf då

Deadbait det är till en liten HR390 så elmotorn är det enda motorn jag kör med så blir att använda den hela passen. Köpte nå noname nu senast och det har väl fungerat sådär så därför tänkte jag ge Tudor en chans nu.
        Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Ursprungligen postat av Deadbait Visa inlägg
          Så länge du skall köra typ flötestrolling så är batterivalet inte så sjukt viktigt som man lätt tror av alla batteritrådar på FS. Jag kör en fronmonterad Minn Kota powerdrive på min styrpulpet som är 4,65 m. Köpte nått skitmärke som har samma uppbyggnad som Marine/fritidsbatterier, dvs klarar djupurladdningar bättre än typ "vanliga" bilbatterier. Kör lätt två 10 tim pass på en laddning, men för att undvika djupurladdning så laddar jag efter varje pass. Har haft batteriet nu i tre säsonger utan något problem, kostade ca 700 kr. Jag har ännu inte använt för wobbler trolling i farter 1,5-2 knop, funkar däremot fantastiskt bra att låsa stora bensinmotorn i neutrat läge "rakt fram" och sedan använda elmotorn och styra med. Vid drillning av fisk är det sedan perfekt att slå av bensinarn och krypa med elmotorn.
          Hej har du tesstat wobbler trolling i farter 1,5-2 knop, än det vore kul att veta.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
          1 020 svar
          128 210 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Team Colibri  
          Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10