Motor som har bluddrat? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motor som har bluddrat?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Motor som har bluddrat?

Hej

Vad betyder det att en motor bluddrat? Är ute efter en begagnad båt.. i en av annonserna jag kollat på så står det att motorn bluddrat en gång vid hög hastighet men att det aldrig gjort det igen. Motorn det gäller i just detta fallet är en evinrude 4-taktare från 00.
    Bör man passa sig för köp när man har denna information?

Mvh Johan

Det kan ju betyda att det bara råkade hamna en halv droppe vatten i förgasaren eller insprutningssystemet. Å andra sidan känner jag att det är lite märkligt att man väljer att lyfta fram den informationen om "det bara hänt en gång". Varför vill man tala om det? Är det för att skydda sin egen rygg, eller...

Kommentera

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
      Det kan ju betyda att det bara råkade hamna en halv droppe vatten i förgasaren eller insprutningssystemet. Å andra sidan känner jag att det är lite märkligt att man väljer att lyfta fram den informationen om "det bara hänt en gång". Varför vill man tala om det? Är det för att skydda sin egen rygg, eller...
      Hahaha Satt just och skrev ett svar. men tog bort det då du han före och svarade/reagerade på exakt samma sätt.

Det jag tycker är viktigt är att känna försäljaren på pulsen. Vilken typ av person hen är, kanske bara en ärlig icke motorkunnig som menar väl och tror det är bra och ärlig info.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Tack för er input!

Mvh Johan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
        31 svar
        23 500 visningar