Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• stahre87
    replied
    Jag har som sagt en minn kota terrova på en en mindre styrpulpet en suvi 425. Som jag skrev är inte skillnaden enorm på något vis. Fördelen med en MK eller MG är ju att man kan via handkontroll ankra, men sen om den funktionen är 6k värd vet jag inte

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av fishmark Visa inlägg
    Har du någon uppfattning om hur den är i jämförelse med minnkotas bt modeller? Ankrings funktionen menar jag då.
    Skiljer ju ganska många tusenlappar i pris så vore intressant att veta hur mycket det verkligen skiljer i precision.
    Under vissa förutsättningar kan den säkert vara sämre. MK och MG har ju kunnat justera mjukvaran under en längre tid.

Men när den stod där och ankrade och jag satt och babblade skit i kameran så var det som att Deb låg helt still. På samma sätt som när man fiskar med en annan motor och man inte tänker på det och motorn framstår som att den står helt still.

Ankringen som sådan är jag helt klart nöjd med.
    Kan säga att jag är helt klart nöjd med motorn med den versionen.

Sen så är det inte min motor, min har fortfarande 1.01. Men det ska lösa sig.

Lämna en kommentar:

• fishmark
    replied
    Har du någon uppfattning om hur den är i jämförelse med minnkotas bt modeller? Ankrings funktionen menar jag då.
    Skiljer ju ganska många tusenlappar i pris så vore intressant att veta hur mycket det verkligen skiljer i precision.

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Nu jävlar har jag klippt ihop ett klipp med sakerna.
    Samma dag, samma förutsättningar och samma båt.

Jävla skillnad.

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Skruvade ihop den igår och körde ett litet snabbt pass nu för att se hur det fungerar.
    Började med att snurra ett helt varv men efter en kalibrering så.... FUNGERADE DEN UTMÄRKT!
    Helt underbart bra, ligger stabilt och utan att bråka

Det är såhär det ska vara!

Kan säga att med v1.02 så kan jag absolut rekommendera den. Fungerar utmärkt.

Filmade självklart lite, så gott det gick i 6-8m/s och regn. Film kommer.

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Varit och hämtat en motor med v1.02 nu som jag ska skruva ihop och med lite flyt testa inom kort.
    Video ska göras på skiten med. Ska se om jag hinner i veckan.

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Jag har köpt den med GPS senaste versionen alltså från drev.se för 6000kr ink snabbfäste

Lämna en kommentar:

• Jonez
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Första dagen med test på riktigt.
    Jag kan säga såhär, WHOA!!
    Mycket för pengarna. Appen lär man sig relativt snabbt manövra, även om jag inte riktigt förstått hur man sparar rutter?
    Ankringen var i ca 5-7 sek meter på öppen fjärd väldigt precis. Otroligt bra energiförbrukning
    Bara plus. Jag har tillgång till en terrova på en annan båt, skillnaden är inte enorm.
    En annan sak är att den är väldigt lätt att dra upp o ner. Sitter bra i fästet.
    Återstår att se hur den fungerar över tid
    Hänger inte helt med i tråden. Har du beställt motorn utan gps eller hur menar du i tidigare inlägg?
    Eller har den versionen du köpte GPS för ankring?

Nyfiken, var köpte du och till vilket pris?

Tacksam för svar
    Mvh Z
    ​​​​

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Första dagen med test på riktigt.
    Jag kan säga såhär, WHOA!!
    Mycket för pengarna. Appen lär man sig relativt snabbt manövra, även om jag inte riktigt förstått hur man sparar rutter?
    Ankringen var i ca 5-7 sek meter på öppen fjärd väldigt precis. Otroligt bra energiförbrukning
    Bara plus. Jag har tillgång till en terrova på en annan båt, skillnaden är inte enorm.
    En annan sak är att den är väldigt lätt att dra upp o ner. Sitter bra i fästet.
    Återstår att se hur den fungerar över tid
    Fan så grymt att höra!
    Har min ett år eller något sånt, lite mer kanske.
    Håller kalas hittills med.

Jag har inte haft tillfälle att testa 1.02 ännu heller, men nu känns det som att det kan vara något som är riktigt bra.
    Hade varit grymt om man blir nöjd med den.

Senast ändrad av joens; 2018-11-17, 15:21.

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Nej håller med, o andra sidan har man alltid med sig mobilen, om man råkar glömma fjärren... Det enda jag saknar på fjärren är ankring.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
31 svar
23 406 visningar
0 gillar
Senaste inlägg nivv
av nivv