Hej!
Jag har nu kört ett pass med denna motor:
Jag blev imponerad av att spot-locken funkade i princip direkt.
Vad jag dock är mindre imponerad av är den slöa responsen. Känns som att kopplingen mellan fjärren och motorn är knackig. Någon som upplever samma sak?
Upplever att man ofta får trycka flera gånger för att motorn ska reagera och styrningen är oprecis. Är det väldigt kort räckvid på fjärren? Satt dock bara knappt 2,5 meter från motorn...
Nu kanske de flesta tror att jag jämför med någon high-end enhet från Minn Kota eller likande, men det jag jämför med är Biltemas frontmonterade elmotor....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering
Collapse
X
-
Kör aldrig med telefonen kopplad till den, men polaren hade det problemet på sin tidigare modell så han körde enbart via blåtandskopplingen och inte wifi. Tror han hade version 1.03 eller något sådantUrsprungligen postat av Gustaved Visa inläggÄr det någon som tappar internetanslutningen på telefonen då telefonen kopplar upp på motorns Wi-Fi? Störande som fasen.
Lämna en kommentar:
-
Är det någon som tappar internetanslutningen på telefonen då telefonen kopplar upp på motorns Wi-Fi? Störande som fasen.
Lämna en kommentar:
-
Toppen!Ursprungligen postat av Zoux Visa inlägg
Dagge Nu har jag fått min motor, allt med leveransen stämde, så det är bara att handla på från Danmark. De har ju dessutom fått väldigt högt betyg från deras lokala Trustpilot. Nu har jag motor men ingen båt :-)
Tack för feedback!
Det som gjorde mig tveksam var att hemsidan har en massa kategorier som är helt öde. Inga kajaker under rubriken KAJAK... inga motorer under MOTOR BENZIN... inget under KANOTER... BÅTAR... SUP.BOARD...
Kändes lite som ett företag som kanske upphört att existera :-)
Lämna en kommentar:
-
Dagge Nu har jag fått min motor, allt med leveransen stämde, så det är bara att handla på från Danmark. De har ju dessutom fått väldigt högt betyg från deras lokala Trustpilot. Nu har jag motor men ingen båt :-)Ursprungligen postat av Dagge. Visa inlägg
OK Zoux, jag väntar med spänning och hoppas på det bästa. :-)
Lämna en kommentar:
-
OK Zoux, jag väntar med spänning och hoppas på det bästa. :-)Ursprungligen postat av Zoux Visa inlägg
Dagge, det har tagit lite längre tid med leverans än vad jag är van vid internethandel, men den kommer ju från annat land. Hursomhelst så ska jag få den utkörd imorrn, återkoppla huruvida det är stenar i leveransen eller en motor
Lämna en kommentar:
-
Dagge, det har tagit lite längre tid med leverans än vad jag är van vid internethandel, men den kommer ju från annat land. Hursomhelst så ska jag få den utkörd imorrn, återkoppla huruvida det är stenar i leveransen eller en motorUrsprungligen postat av Dagge. Visa inläggZoux Hej Zoux, Har du beställt av Aquarib och hur har det gått? Funderar själv på att köpa en elmotor från dem men vet inte något om hur pålitliga de är att handla av.
Lämna en kommentar:
-
Zoux Hej Zoux, Har du beställt av Aquarib och hur har det gått? Funderar själv på att köpa en elmotor från dem men vet inte något om hur pålitliga de är att handla av.
Ursprungligen postat av Zoux Visa inläggHur som, jag kommer beställa en version 1.5 från danska butiken aquarib, de lämnar dessutom 24mån garanti mot drev.se som bara lämnar 12 månader, och de säljer version 1.4.
Lämna en kommentar:
-
Ser onekligen spännande ut, om jag lägger en beställning så återkommer jag med en recension så fort jag testat!Ursprungligen postat av Zoux Visa inlägg
Jag själv har inte testat den, men efter mycket YouTube tittande hittade jag denna video från Finland, där man visar ankringen i 8-14m/s, jag vet inte hur samma båt hade betett sig med en Motorguide eller Minn Kota, men jag tycker det ser väldigt bra ut.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
|
31 svar