Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Varit ute och testat min nu och jag tycker den fungerar riktigt bra med både fjärrkontroll och fotkontroll, tyckte att den lät mycket när den stod i garaget men tänkte inte på det ute på sjön. Provade snabbt ankring men båten bara roterade flera varv, orkade inte hålla på med kalibrering osv då det var i Göta älv med ganska ordentlig ström (kör android om det har betydelse?). Kommer fungera utmärkt för långsamma förflyttningar/driftkorrigering som den kommer att användas till. En nackdel så som jag ser det är att sladden från enheten går ut på sidan och dras åt när man drar ner den i vattnet. Hade varit smidigt om sladden gick ut rakt bakom motorn så den inte är i vägen. Någon som vet momentanförbrukning vid de olika "hastighetslägen" som finns på motorn? Båten väger runt 700Kg med motor, batterier osv. så behövs lite kräm när det är en 12vs motor =). Ska bli intressant att jobba mer med appen och se de övriga funktionerna, återkommer med bättre recension då.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Andreasbd Visa inlägg
      Varit ute och testat min nu och jag tycker den fungerar riktigt bra med både fjärrkontroll och fotkontroll, tyckte att den lät mycket när den stod i garaget men tänkte inte på det ute på sjön. Provade snabbt ankring men båten bara roterade flera varv, orkade inte hålla på med kalibrering osv då det var i Göta älv med ganska ordentlig ström (kör android om det har betydelse?). Kommer fungera utmärkt för långsamma förflyttningar/driftkorrigering som den kommer att användas till. En nackdel så som jag ser det är att sladden från enheten går ut på sidan och dras åt när man drar ner den i vattnet. Hade varit smidigt om sladden gick ut rakt bakom motorn så den inte är i vägen. Någon som vet momentanförbrukning vid de olika "hastighetslägen" som finns på motorn? Båten väger runt 700Kg med motor, batterier osv. så behövs lite kräm när det är en 12vs motor =). Ska bli intressant att jobba mer med appen och se de övriga funktionerna, återkommer med bättre recension då.
      Du kan göra en kalibrering på land med. Du behöver inte ha själva motorn igång så att säga. Gör det en gång så kommer det nog fungera bra.
      Jag stänger av propellern när jag kalibrerar, annars blir det ju flera varv och sjösjuka
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

        Oj!
        Skoj för dig. Visste inte att den var klar ännu heller. Inte hört av dom på några veckor. Men grymt skoj.

        Har du den nya appen med som är vit och sådär?

        Var köpte du den?
        Jag letade i Sverige men drev.se fick inte hem någon motor förens maj månad. Så jag hittade en återförsäljare i Danmark som hade ver. 1.03. Jag vet faktiskt inte. Har bara packat upp och kollat på grejerna. Men hela motorn å allt är vit iallafall. Får hem båten nästa vecka så hoppas innerligt att den räcker ner

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Olliverroth Visa inlägg

          Jag letade i Sverige men drev.se fick inte hem någon motor förens maj månad. Så jag hittade en återförsäljare i Danmark som hade ver. 1.03. Jag vet faktiskt inte. Har bara packat upp och kollat på grejerna. Men hela motorn å allt är vit iallafall. Får hem båten nästa vecka så hoppas innerligt att den räcker ner

          Oj, vitt med alltså. Fjärren är samma väl?
          Bilder?
          Vilken säljare i Danmark?
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

          Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg


            Oj, vitt med alltså. Fjärren är samma väl?
            Bilder?
            Vilken säljare i Danmark?
            Fjärren ser likadan ut som den tidigare. Men själva kabeln uppifrån huvudet å ner till själva plattformen är ett överdrag på oxå. Vad jag har sett innan så har det varit en naken kabel va? Aquarib.com heter sidan jag beställde ifrån. Jag kan fixa bilder imorgon

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Olliverroth Visa inlägg

              Fjärren ser likadan ut som den tidigare. Men själva kabeln uppifrån huvudet å ner till själva plattformen är ett överdrag på oxå. Vad jag har sett innan så har det varit en naken kabel va? Aquarib.com heter sidan jag beställde ifrån. Jag kan fixa bilder imorgon
              Grymt!
              Låter spännande, först ut att testa den då
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

              Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

                Grymt!
                Låter spännande, först ut att testa den då
                Ja det ska bli grymt kul att testa. Är min första frontmonterad elmotor men den nya appen verkar bara vara vit på iPhone va jag kan hitta.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Olliverroth Visa inlägg

                  Ja det ska bli grymt kul att testa. Är min första frontmonterad elmotor men den nya appen verkar bara vara vit på iPhone va jag kan hitta.
                  Ja, vet inte om den andra är släppt ännu men den är vit på Android med sen. Ser lite annorlunda ut.
                  Lite funktioner som att man kan ställa in storleken på båten och lite sånt. Vet dock inte i vilken utsträckning sakerna fiungerar i 1.02 vs 1.03.
                  Man kan även ställa in vilken volt man vill ha en varning på samt vad man har för sorts batteri
                  Ingen fisk är chans för fisk.
                  https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                  Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                  https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                  Kommentera


                  • Får felmeddelande i appen hela tiden, men funkar ändå

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

                      Ja, vet inte om den andra är släppt ännu men den är vit på Android med sen. Ser lite annorlunda ut.
                      Lite funktioner som att man kan ställa in storleken på båten och lite sånt. Vet dock inte i vilken utsträckning sakerna fiungerar i 1.02 vs 1.03.
                      Man kan även ställa in vilken volt man vill ha en varning på samt vad man har för sorts batteri
                      Men har du appen nerladdade till din telefon? Tänkte ifall jag kunde få tag på den isåfall

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                      51 svar
                      6 901 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
                      6 svar
                      5 527 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg karlers
                      av karlers
                       
                      Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                      24 svar
                      10 312 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sirre9
                      av Sirre9
                       
                      Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                      10 svar
                      3 406 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim
                      av Maxxim
                       
                      Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                      9 svar
                      1 887 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DavidFelmeri  
                      Arbetar...
                      X