Förmonterad elmotor Linder440 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förmonterad elmotor Linder440

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Förmonterad elmotor Linder440

    hejsan. Någon som har en Linder 440 och kan informera mig om en bra lösning för elmotor? Tänker mig om möjligt förmonterad. Hur löses detta smidigast? Förslag på passande motor, batteri och kringutrustning?

  • #2
    Du skal ha en 12V-motor, hvilken kommer mest an på din lommebok og om du ønsker nettverk med din kartplotter.

    Av batteriet så velger du lithiumsbasert hvis du har råd, ett rundt 50-60Ah holder fint til ankring/ spinnfiske mens ett på 100Ah er bedre hvis du har tenkt til å slowtrolle også. Har du ikke råd til lithium velger du et blybasert batteri egnet for dyp utladning feks Biltemas art 80-100 eller Solar AGM 140 etc for ankring/ spinnfiske og to av de hvis du skal slowtrolle også. Husk at du trenger en batterilader på minst 10Ah og at batteriene skal lades HVER gang de har vært i bruk.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Dunder Visa inlägg
      hejsan. Någon som har en Linder 440 och kan informera mig om en bra lösning för elmotor? Tänker mig om möjligt förmonterad. Hur löses detta smidigast? Förslag på passande motor, batteri och kringutrustning?
      På sidan 7 av mina fisketips nedan hittar du bilder av två mindre båtar med frontmonterad MINN KOTA elmotor...

      Hoppas att bilderna kan vara till din hjälp...

      http://www.trumman.com/fisketips.htm

      Old Firehand
      Leif Engström.

      Kommentera


      • #4
        Monterade en Minn Kota Riptide 55 lb (12V) i fören på en Linder 440 för några år sedan. Monterade först en durkplåt i 5mm aluminium över fören som motorns snabbfäste skruvades i. Under durkplåten får du ett perfekt utrymme att ställa batteriet. Själv använder jag Biltema AGM som hade bra mått för att passa i hålet som blev och det duger åt mig som inte trollar med elmotorn utan i stort sett bara ankrar och gör korta förflyttningar. Ytterst sällan jag drar ur batteriet mer än 25%. Det äldsta är 6 år nu men fungerar fortfarande OK.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
        51 svar
        6 901 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
        6 svar
        5 526 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg karlers
        av karlers
         
        Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
        24 svar
        10 312 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sirre9
        av Sirre9
         
        Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
        10 svar
        3 406 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Maxxim
        av Maxxim
         
        Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
        9 svar
        1 887 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DavidFelmeri  
        Arbetar...
        X