Johnsson 7,5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johnsson 7,5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Johnsson 7,5

    Har en äldre modell av Johnsson som följde med båten som jag köpte förra sommaren.
    Det går över förväntan och det enda som är störande är att man inte kan släppa gasreglaget för då vrider den av sig själv.
    Nu måste jag alltså hela tiden sitta och nästan krampaktigt hålla i handtaget vilket är rätt jobbigt.

    Är detta någon säkerhetsdetalj eller är det nått fel som går att åtgärda isf vore jag väldigt tacksam om nån har förslag på hur man gör.

  • #2
    Ursprungligen postat av baronen Visa inlägg
    Har en äldre modell av Johnsson som följde med båten som jag köpte förra sommaren.
    Det går över förväntan och det enda som är störande är att man inte kan släppa gasreglaget för då vrider den av sig själv.
    Nu måste jag alltså hela tiden sitta och nästan krampaktigt hålla i handtaget vilket är rätt jobbigt.

    Är detta någon säkerhetsdetalj eller är det nått fel som går att åtgärda isf vore jag väldigt tacksam om nån har förslag på hur man gör.

    Är det semestergas du är ute efter eller svänger båten tvärt om du skulle släppa gasen. Vill Du ha semestergas så har du under själva armen som går från motorn ett justerings hjul som man brukar kunna ställa in hårdheten med. Att den går tillbaka till ingen gas alls är bara för att åker du i så skall inte båten fortsätta i full fart utan sakta ner. Som sagt, en säkerhetsdetalj. Men det skadar inte att skruva åt den lite. Det skall ju inte vara plågsamt att åka båt.
    Senast ändrad av speeedo; 2008-06-26, 21:45.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
    51 svar
    6 981 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Flex
    av Flex
     
    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
    24 svar
    10 393 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sirre9
    av Sirre9
     
    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
    10 svar
    3 447 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Maxxim
    av Maxxim
     
    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
    9 svar
    1 905 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DavidFelmeri  
    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
    414 svar
    63 397 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DIFAnders  
    Arbetar...
    X