Evinrude 3HK. Titta hit!! Problem. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Evinrude 3HK. Titta hit!! Problem.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Evinrude 3HK. Titta hit!! Problem.

Hej!.

Precis införskaffat mej en Evinrude 3hk från (1952-64)

Den här motorn går bra o köra med, om man kör max med den, när jag går ner på trolling fart så vill han självdö, samt han hackar lite, i samband med att det "smäller" om han. Jag blir inte klok på vafan det är, är det nån som vet vad jag kan göra?

Jag har bytt tändstift på den. motorn är 2 cylindrig.

jag får en känsla av att den här motorn kan gå superbra när man får fart på han. det är bara dom där smällarna och att han vill dö, Det finns nånting att skruva på som går in till förgasarn. jag tror det är nåntång med luft/bränsle blandning lr någe. hur mycket tycker ni jag ska skruva på den?, jag har provat olika..

jag kan också skriva att jag inte är någe duktig på motorer.

Snälla.. vill ialf kunna fiska på min semester, då ekonomin inte tillåter så mkt annat :P

MVH//Emil

Är ju en brytarmotor, kondensator, och kan ha skit i nåt munstycke. Alltså räkna med att brytarna är helt slut och att en kondingen kanske gjort sitt. Har du kollat kompet och gemfört mellan cylindrarna.
    Har du tänkt att åtgärda nåt jag skrivit eller kolla.
    Delar till vissa äldre motorer har utgått. Och om dom finns har dom blivit vidrigt dyra på sistone.
    Hade också en sådan äldre sak som vi insåg inte lönade sig att fixa.
    Finns ju en gräns på vad man vill lägga ut på en äldre motor.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Okey.. nej inte kollat "kompet" va det nu är :P.

angående när han dör, så kan ag ha mycket gas på fast han dör. han rycker liksom, och tillslut dör han.. det tar en liten stund med ryckande o smällande..

Mjo, jag får väl vara glad så länge det går att ha som transport.. lätt startad ialf.

Kommentera

UKKLA, kompressionen i cylindrarna. Det är vad ordet komp betyder. Det hjälper inte att beskriva nåt fel om man inte grundligt felsöker. Du går till doktorn och säger att jag har ont lite här eller där.
        Då börjar han i nån ände tills han hittat felet.
        Annars är han en dålig läkare och bör sluta.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Okey helt rätt, ska ta reda på lite om det o se vad jag kan göra..

jag funderar lite på om det är någe glapp till ena tändstiftet, det är gjort så att ena tändstiftet sitter "hatten" som man kan skruva av/på kvar, och den andra inte.. och den som det inte sitter nån hatt på tycker jag går att glappa som in i bombens.. ska se om jag kan få lite spänn på det o se. Öppna förgasarn o kolla igen också.

Btw, jag skulle behöva lära mej en hel del om göstrolling, jag uppfattar mej själv som en amatör, när andra får massa fisk, så får ine jag någon, nä'r andra inte får nån.. ja då får ja ialf inte nån ^^. haha, jag har testat lite olika beten osv, det som gett mest är nog nils master invin.. jag kanske har fått 5 gösar i mitt liv. Så gärna ett PM med någe som kan bidra om du känner dej på bra humör =)

Natti

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
          10 svar
          4 958 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg heinrich79