beställa elmotor från usa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

beställa elmotor från usa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • beställa elmotor från usa

    jag undrar om det kan vara värt att beställa en elmotor från usa
    http://www.cabelas.com/cabelas/en/te...0068426020746a
    det är en minn kota endura 50lbs och kostar $229.99 + 25%frakt (ca2000kr)
    eller minn kota endura 30lb som kostar $109.99 + 25% frakt (ca 1000kr), nu undrar jag hur mycket kostnader som tillkommer efter det

  • #2
    Tillkommer även 25%moms +tullavgifter xkr sen tror jag inte Cabelas skickar elmotorer till sverige längre.

    Kommentera


    • #3
      kk, då blir det inte så mkt billigare

      Kommentera


      • #4
        När jag tar hem grejor från USA räknar jag.... Inköpspris plus frakten gånger 1.35 = vad du har hemma saken för. Detta har stämt bra.

        Så det är bara leta upp nått annat ställe som är villiga att skicka en elmotor till sverige om nu inte dom vill skicka till dig.

        Kommentera


        • #5
          Kolla med http://www.fish307.com/ dom e billigare och dom skickar, men det e dyrt pga att det är ganska så stort paket. skulle kosta för mig ca 400$ ev lite till men då vill jag ha en Terova 101 med en 60"

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
            jag undrar om det kan vara värt att beställa en elmotor från usa
            http://www.cabelas.com/cabelas/en/te...0068426020746a
            det är en minn kota endura 50lbs och kostar $229.99 + 25%frakt (ca2000kr)
            eller minn kota endura 30lb som kostar $109.99 + 25% frakt (ca 1000kr), nu undrar jag hur mycket kostnader som tillkommer efter det

            Glöm inte att det tillkommer batterier bra kablar, kabelskor å laddare å bara det kostar ibland mer än vad elmotorn gjorde i inköpspris .

            /Fredrik

            Kommentera


            • #7
              Att beställa grejor från ett annat land för att spara några hundralappar, det skulle aldrig falla mig in. Har hört så många som köpt både kameror, dvd spelare och alla möjliga grejor. När grejorna sen har gått sönder har det ALLTID varit problem med garantier etc. även fast det har varit kända märken. Jag själv köpte en klocka utomlands för många år sen, en Citizen Aqualand. När djupmätaren började krångla gick jag in hos urmakaren hemma i Sverige. Han skrattade bara och sa att:- "den får du nog lämna in den där du köpt den...." Snacka om snopen, urmakaren i det landet där jag köpte den (taxfreebutik på flygplats) påstod att det var världsgaranti på klockan, men det var det inte...Jag sparade 500:- på att köpa klockan utomlands, men det kostade 1200:- att få den lagad i Sverige. Hade jag köpt den hemma så hade det gått på garantin.


              När jag köper något så vill jag kunna slänga upp prylarna på disken och få det utbytt eller lagat av den som sålt prylarna. Det kan bli billigare....

              Kommentera


              • #8
                Jo snåla in på en 500 hade jag aldrig gjort men när min el motor som jag vill ha kostar i US 10770:- svenska och här hemma vill dom ha runt 27000:- 16200:- är ändå 16200:- sen att dom kan i vissa fall skriva ner värdet så kommer man lite billigare undan oxå.
                + att frakten kan man få i en container för runt 1000:-

                Kommentera


                • #9
                  Tja.
                  Wallmart i USA säljer Endura 50 för ca 183$ vilket är ca 1400 kr. Betydligt billigare än i Sverige. Nu kommer jag att åka till USA snart så chansen att köpa motorn finns. Dock vet jag inte hur stort själva paketet är när motorn är inpackad. Är det nått man kan ta med på flyget eller blir det bara en massa extraavgifter?
                  Tack!

                  Kommentera


                  • #10
                    Det går inte som handbagage men det måste gå att checka in ett elmotorpaket.

                    Brukar inte vara så jättedyrt med övervikt på bagaget. (fråga någon kvinnlig bekant, dom brukar vara experter på att ta med sig mera hem från semestern)

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                    51 svar
                    6 986 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                    24 svar
                    10 399 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sirre9
                    av Sirre9
                     
                    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                    10 svar
                    3 448 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maxxim
                    av Maxxim
                     
                    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                    9 svar
                    1 907 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DavidFelmeri  
                    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                    414 svar
                    63 416 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DIFAnders  
                    Arbetar...
                    X