Elvinch från England - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elvinch från England

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elvinch från England

Har nyligen beställt en Superwinch S4000 från England. Någon dom har erfarenhet av dessa?
    Priset var onekligen bättre än här hemma, 3200kr inkl frakt jämfört med 6500kr.
    Funderar även på att byta vajern mot dyneemarep. Även där undrar jag om någon har erfarenhet av rep, för och nackdelar?

/Martin

Har en S5000 som e gammal nu men är kanon. Min båt väger lite för mycket men de e inga problem än då.
    Köra med rep har jag ingen erfarenhet av mer än att den är starkare än vajern.

Kommentera

Jag trailar alltid min båt och är ofta själv ute så också funderat på en elwinch för att få lite extra hjälp.

Hur har ni tänkt om man ställer trailern med winchen på tex på en offentlig plats. Har ni snabbfästen eller nåt skydd för winchen?

Kommentera

Bultarna sitter under vajertrumman på S modellerna på Superwinch så dom kommer man inte åt om man inte drar ut hela vajern.
        Så lägg sladden som styr winchen i bilen eller ta med dig den så försvårar du en del.

Kommentera

Min båt väger ca 900kg med fulltank och batterier så jag tänkte att S4000 verkar lagom+lite extra kräm. Jag blrjar med vajer så får jag se om någon ger mig anledning till att inte byta till rep längre fram.
          Har också tänkt att minska risken för stöld
          Nu får jag leverans på onsdag och får kolla hur den monteras bäst men min tanke är att bulta underifrån och på något sätt montera en bygel med hänglås. Känns bra i teorin så får man se hur verkligheten blir. Kommer inte orka montera av den så fort man lämnar kärran så det måste bli en låsbar lösning.
          Ska även ställa frågan på Scandinavian Trolling. Misstänker att det är fler som kör elvinch där.

Kommentera

Kanon, tack för det svaret. Missade det innan jag hann göra mitt sista i lägg

Ursprungligen postat av Douglas Visa inlägg
            Bultarna sitter under vajertrumman på S modellerna på Superwinch så dom kommer man inte åt om man inte drar ut hela vajern.
            Så lägg sladden som styr winchen i bilen eller ta med dig den så försvårar du en del.

Kommentera

Har du låsmuttrar så kommer bulten bara snurra med om du försöker ta bort den. Men se till att bulten inte sticker längre ut än mutterskallen de försvårar lite.
              Tänk på att säkra stävstödet/stävtornet oxå så dom inte tar med sig hela skiten.
              Kolla med ditt Försäkringsbolag att dom försäkrar vinchen oxå.

Kommentera

Ursprungligen postat av Douglas Visa inlägg
                Har du låsmuttrar så kommer bulten bara snurra med om du försöker ta bort den. Men se till att bulten inte sticker längre ut än mutterskallen de försvårar lite.
                Tänk på att säkra stävstödet/stävtornet oxå så dom inte tar med sig hela skiten.
                Kolla med ditt Försäkringsbolag att dom försäkrar vinchen oxå.
                Låter som kanontips, tack!
                Ska dubbelkolla med försäkringsbolaget.

Kommentera

Då var den på plats, lite småpill kvar med kabeldragningen och den trådlösa fjärren.
                  Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	805,2 KB
ID:	1768910

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X