Biltema Båttrailer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Biltema Båttrailer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Biltema Båttrailer

    Jag har en Porta bote, alltså en ihopvikbar båt. Jättebra för att kunna fiska på vatten som är svåråtkomliga med en vanlig båt, tex små insjöar utan båtramp och dylikt.
    Jag har dåck kommit till en punkt då jag tycker det är lite drygt att fälla ut den och fälla ihop den efter turen och lägga upp på biltaket, speciellt om jag fiskar ensam!

    Båten är väldigt lätt (för att vara en 12 fots båt) väger 50kg med tofter! Jag har kollat lite på trailers och såg att biltema har en båttrailer för dryga 3000kr. Kanske inte passande för en normaltung båt men min båt är ju lättare så jag tänkte kanske att den skulle funka?

    Har någon här erfarenhet av detta släp? Ge mig i så fall lite input!

  • #2
    köp inte den skiten, lägg till nåra tusen å köp en vettig kärra istället.

    enda biltema kärran duger till är väll kanske upptagning / isättning nån gång om året.

    rent livsfarlig å traila med samt hjullagren är skit.

    Kommentera


    • #3
      Ok Tack för tipset! Har du förslag på en vettig trailer för denna båt! 50kg tung och tolv fot lång!

      Kommentera


      • #4
        har du ingen vanlig släpkärra du kan använda?

        Kommentera


        • #5
          Jodå det har jag! Men då blir det ändå att fälla upp och ihop båten innan fisket och efter. Jag vill tex kunna ha den uppfälld den vecka jag fiskar och sedan ha den ihopfälld när jag ej använder den! Dessutom gillar jag inte att man lätt skrapar skrovet när man föser i den i vattnet och tar upp den om man är vid nått vatten där det är grus och sten vid stranden! Släpkärran går an, men jag har sällan tillgång till den!
          Senast ändrad av ArcticDreamer; 2016-08-16, 18:51.

          Kommentera


          • #6
            Båtstöd kanske kan vara ett alternativ, finns också på Biltema.

            Kommentera


            • #7
              Har tänkt på det! Men grejen är att då blir det "ytterligare" en grej man skall släpa med sig till sjön! Nu är det tillräckligt med båten, tofterna, elmotor, mitt egenbyggda fiskedeck och fiskegrejerna! En trailer vore perfekt iom att jag då kan rigga upp båten och ha alla grejerna utom spön och sånt liggande i båten! Sen backa ner i vattnet och släppa båten! Den är väldigt lätt och flatbottnad så det räcker med en halv meter vatten så flyter den!

              Kommentera


              • #8
                vi har en ombyggd husvagnschassi båttrailer dom får gå i 80km/h 5000kr

                den e rejält byggd

                sen när du vill köpa större båt så funkar den också, vi körde runt med en 430 båt på

                Kommentera


                • #9
                  Har egentligen inget behov av större båt! Då krävs helt andra förvaringsmöjligheter än de jag har! Nu kan jag hänga båten längs väggen i carporten! Har ingen lust att ha en stor bensinare heller! Till min båt och sjön jag oftast fiskar i räcker det med min elmotor! Dessutom är det förbud för bensinutombordare där!

                  Kommentera


                  • #10
                    50-60 kg båt är ju verkligen inget att prata om, det har jag haft på biltaket många gånger!

                    Därför skulle inte jag vara rädd för att pröva en billig "Biltema/Jula" trailer om man ids att rulla fram i 30 km/h... Och de är väl byggda för långt mer än 50 kg?

                    Om den verkar alltför "rapplig" så är det ju bara att sälja och pröva en liten EU-trailer... Titta på blocket, brukar ofta finnas små begagnade trailers där!!!!! (Hade överskott på utropstecken i mobilen nyss )
                    Senast ändrad av anteman; 2016-08-16, 21:31.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
                    6 svar
                    336 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Fiskarn0383  
                    Startad av Sajmen, 2023-07-17, 20:30
                    35 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Fiskare Bob  
                    Startad av Sadda, 2023-07-23, 12:43
                    10 svar
                    453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg tre S
                    av tre S
                     
                    Startad av Maxxim, 2024-01-03, 22:19
                    8 svar
                    461 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av Sebastian T, 2024-02-04, 09:15
                    16 svar
                    836 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Arbetar...
                    X