Ombyggnad trailer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ombyggnad trailer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ombyggnad trailer?

Tjena.

Jag har funderingar på att bygga om belysningen på min trailer. Är så drygt att plocka av o på lysrampen varje gång man ska lägga I och ta upp. Funderar på att flytta ut dem så att jag kan ta bort rampen. Men då måste jag väl fortfarande ha reg skylt belysning? Vad säger besiktningen om det? Måste den omreggas el nå ?

Någon som är kunnig inom detta får gärna svara!!

// Sadda

Hqr samma typ av skitramp... Vete sjutton om din fråga. Med tanke på hur långt bökigare det ibland är att vara laglig än olaglig så är det nog svårt... För övrigt är det sanslöst dålig design, layout på flertalet båttrailers...

Tror fan att en winchande båtägare någon gång varit inblandad i saken, kanske en teoretisk och ekonomisk ingenjör... fastän det vettiga vore marginellt dyrare...

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
      Tjena.

Jag har funderingar på att bygga om belysningen på min trailer. Är så drygt att plocka av o på lysrampen varje gång man ska lägga I och ta upp. Funderar på att flytta ut dem så att jag kan ta bort rampen. Men då måste jag väl fortfarande ha reg skylt belysning? Vad säger besiktningen om det? Måste den omreggas el nå ?

Någon som är kunnig inom detta får gärna svara!!

// Sadda
      Du får gärna förtydliga hur du tänkt göra ombyggnationen så ska jag försöka hjälpa dig med ett svar. Så länge reflexer och belysning följer kraven som finns så spelar det annars ingen roll om det är ombyggt eller ej. Registreringskylten behöver även den, minst en fungerande lampa.

Kommentera

Jo jag tänker isf göra två stycken plåtar fästa med vinkel järn på vardera sida. Endera längst ut på befintlig stomme eller så har jag sett somliga trailers och släpvagnar som har lampor monterade vid hjulhusen. Det viktigaste är ju isf att montera dem innanför trailerns yttermått samt att båten kan passera förbi utan skrap vid inläggning och upptag. Då kan jag även ta bort den bedrövliga skarvkontakten som ska dras i / ur varenda gång....
        Blev positivt överaskad att det räcker med en lampa till reg skylten... underlättar ju enormt!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
        15 svar
        739 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sadda
        av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
        4 svar
        339 visningar