biltema trailer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

biltema trailer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• biltema trailer

skall köpa en linder 440 fishing kollade på biltemas trailer stod att den var till 3-4 meters båtar men det borde väl fungera? jag skall bara ha elmotor så den blir inte baktung men den kanske sticker ut lite väl mycket.kommer inte att köra långa sträckor med den,nån som har erfarenhet?
    pappa till elvira och amb 1601c

Har själv en likande trailer från Bauhaus som jag använder när jag drar upp båten (en 4.50 m lång Crescent) från hamnen till stugan (500m). Båten sticker ut betänkligt och jag får köra i snigelfart (har visserligen en 40-hästar motor där bak). Fungerar ytterst korta sträckor men inte att "traila" båten mellan olika vatten. Läste tidigare en tråd om att man ev kan förlänga trailern men hur säkerheten blir vet det tusan.

MVH Doctool

Kommentera

har en från JULA samma typ fungerar utmärk men jag bytte till större hjul då går den bättre på vägen.

doctool när och på vilket Bauhaus köpte du vagnen hittar inget i sortimentet jobbar själv på bauhaus.
      Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
      Nu även blog på gylta.blogspot.com
      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Har Julas variant och som upptagningsvagn och korta förflyttningar sett är den bra och prisvärd för den pengen, men du får inte ha för lång båt, min Sun Buster är 3,9m med en 40 hk på aktern och det är i mina ögon max längd annars blir det för mycket överhäng.

Skulle inte vilja köra en längre båt vid längre transporter på allmän väg med så myckeet överhäng som det blir, men att förlänga dragstången är en baggis, bara skaffa en galvad profil som passar inuti org dragstångens och i lagom längd, låt den sticka in ca 30cm i varje ände och bulta med dubbla M10 och låsmutter så håller det bra då du har så lätt båt, men betänk att det är en enkel kärra så kör därefter!!

Min Buster skulle jag aldrig köra på väg med den kärran även om den ligger inom viktgränsen men känns inte bra så för mig är denna bara en smidig upptagningsvagn.

Kommentera

fått tag på en 80kärra easyline billigt av en kompis så jag satsar nog på den tack för hjälpen
          pappa till elvira och amb 1601c

Kommentera

Ursprungligen postat av dallepistolen Visa inlägg
            fått tag på en 80kärra easyline billigt av en kompis så jag satsar nog på den tack för hjälpen
            samma gäller där.... hjulbyte

har också en easyline och kör med opel alu fälgar + 5mm spacers eftersom det är 175/65/14 på dom jag har.

funkar perfekt
            http://teamfire.bloggspace.se/

Kommentera

Fel av mig. Köpte nämnda trailer på Jula. Funderar att förlänga den till våren.

Kommentera

Här finns det lite gammalt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X