Tiki Trailer BT1000b - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tiki Trailer BT1000b

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hur gick det Musky, blev det en Tiki?
    Gerjoh: Du verkar ha en betydligt bättre erfarenhet av Tiki än vad jag har. Har som sagt inte ägt nån själv utan går bara på hörsägen från kompisar. Det brukar inte vara det bästa alla gånger. Inget slår egna erfarenheter!
    Lagen om fastspänning kan jag och Bosse i det tidigare nämda fallet följde inte denna lag. Hans HR 510 är en relativt tung båt och det sitter en Suzuki 90 på aktern så det stämmer nog att den är ganska nära viktgränsen.
    Även det kan ha inverkat på att hans nuvarande 1300 kg kärra känns som natt och dag.
    Fyll gärna på mer i den här tråden ni som har erfarenheter, goda som dåliga, av Tiki-trailers.
    Mvh Micke

Kommentera

Förlåt Musky. Missade ditt inlägg.
      Hoppas du blir nöjd med nya kärran!
      De grå massiva gummihjulen är riktigt bra. Vi har byggt om två av våra trailers med såna nu.
      Mvh Micke

Kommentera

Har en TB 750 B under Foxen och hade en 650 tidigare till Örnviken. Enda klagomålet jag har är kvaliteten på kölrullarna, Trailerline, som är sådär.
        Vinglig på vägen? Inte då. Har, tyvärr, kört som en flåbuse från gång till annan. Har gått som tåget. Har man dessutom som jag har och som den trailern som MT först frågade om ett "B" på slutet är kärran bredare och därmed stadigare. Naturligtvis ska lasten surras och kultrycket vara rätt.
        Ingen äcklig ramp som man får vända och hämta när man glömt den på rampen.

Jag har dragit dyrare, bromsade kärror som betett sig som skit utan last men har varit en dröm med båt på. Det får jag förmoda är usla kärror det med...

//Stefan
        Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
          Hur gick det Musky, blev det en Tiki?
          Gerjoh: Du verkar ha en betydligt bättre erfarenhet av Tiki än vad jag har. Har som sagt inte ägt nån själv utan går bara på hörsägen från kompisar. Det brukar inte vara det bästa alla gånger. Inget slår egna erfarenheter!
          Lagen om fastspänning kan jag och Bosse i det tidigare nämda fallet följde inte denna lag. Hans HR 510 är en relativt tung båt och det sitter en Suzuki 90 på aktern så det stämmer nog att den är ganska nära viktgränsen.
          Även det kan ha inverkat på att hans nuvarande 1300 kg kärra känns som natt och dag.
          Fyll gärna på mer i den här tråden ni som har erfarenheter, goda som dåliga, av Tiki-trailers.
          Mvh Micke

Konstuktionen på Tiki skiljer ju sig från övriga trailers som tidigare har sagts. Rent spontant kan ju detta kanske ha inverkan på stabiliteten, dock inget som jag märkte med min gamla båt. Min erfarenhet är att man köper en trailer så att man har en bit upp till maxvikt. Min Ryds 485 levererades med en EU-trailer och när jag räknade på lasten var jag över maxvikten redan med tom båt. Köpte därför min Tiki 1000, men som sagt vi har ju alla olika uppfattning. När jag bytte båt så var jag inne på en TK-trailer då Quintrex har en mkt speciell skrovform. Men handlaren jag köpte båten av hade fått in Tiki med nya köl/stödrullar som är av större modell (Blåa) och betydligt bättre anliggning mot skrovet. När jag hämtade båten kontrollerade jag trailer och det såg mkt bra ut. Har lagt i och tagit upp båten vid ett flertal gånger och det fungerar alldeles utmärkt. Skönt att slippa sruva ramp.

/gerjoh
          Senast ändrad av gerjoh; 2011-05-27, 09:08. Anledning: Citat inne i min text

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
          15 svar
          782 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sadda
          av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
          4 svar
          415 visningar