Tk Trailer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tk Trailer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vi har moddat om vår TK Trailer av just samma anledning - att kopplingarna till ljusramperna är för klena och stiften går av. Har köpt två stycken vanliga släpvagnskopplingar och monterat honan på insidan av ramen. Sedan har vi tagit en skarvsladd (sådan spiral) och gjort en mer eller mindre fastinstallation vid själva lampan. På så vis har man fått en kontakt som går att vålda friskt med.

Kört med denna lösning i över 1 säsong nu och det funkar fint.

Ska till trailern ikväll, kan fixa bild då.

Webb - www.teamtrogdor.se
    Blogg - blog.teamtrogdor.se
    Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
    Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor

Kommentera

Här är den moddningen vi gjort på vår TK Trailer (BT900/1000) med anledning av de klena kopplingarna och stiften, de höll ca 1 säsong innan det var dags att byta ut dem.

Inget konstigt egentligen, material:
      2st hon-kontakter.
      2st skarvkablar för släp.
      2st kontakter för rampen (en gul och en grön).

Gjorde hål i ramen där befintlig kabel drogs ut och kapades. Sedan var det bara att koppla in dem i honan och sätta fast dem. Därefter kapades skarvkabeln i ena änden och det sattes dit en liten rampkontakt enligt kopplingsschemat på TK Trailers hemsida och tejpade fast den med eltejp vid rampen.

Har kört i ca 2 säsonger med detta nu och det funkar riktigt bra (kontakterna är ofta under vatten t.om.). Man får justera stiften med en kniv nån gång per år för att få bra kontakt när man kört mycket.

Det enda vi ev. åker på inom nåt år är att köpa nya honor och sätta dit med bättre tätning än denna gång. Biltema-kontakterna hade börjat rosta lite såg jag men det är det värt att fixa vart 3:e år kontra att köpa två nya ljusramper varje år.

//Rickard

Webb - www.teamtrogdor.se
      Blogg - blog.teamtrogdor.se
      Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
      Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor

Kommentera

Tack för infon! Jag är på jakt efter en ny trailer och jag ville köpa en tk 750 men efter att jag har läst det här tror jag att jag tar en tiki istället! Jag har aldrig haft problem med den (3år).
        http://lurehunter.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av eitan Visa inlägg
          Tack för infon! Jag är på jakt efter en ny trailer och jag ville köpa en tk 750 men efter att jag har läst det här tror jag att jag tar en tiki istället! Jag har aldrig haft problem med den (3år).
          Samma här, Och skönt att slippa plocka loss lyktor vid varje sjösättning, då de sitter högt upp på skärmarna
          Regel nr1:
          Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leafo Visa inlägg
            Här är den moddningen vi gjort på vår TK Trailer (BT900/1000) med anledning av de klena kopplingarna och stiften, de höll ca 1 säsong innan det var dags att byta ut dem.

Inget konstigt egentligen, material:
            2st hon-kontakter.
            2st skarvkablar för släp.
            2st kontakter för rampen (en gul och en grön).

Gjorde hål i ramen där befintlig kabel drogs ut och kapades. Sedan var det bara att koppla in dem i honan och sätta fast dem. Därefter kapades skarvkabeln i ena änden och det sattes dit en liten rampkontakt enligt kopplingsschemat på TK Trailers hemsida och tejpade fast den med eltejp vid rampen.

Har kört i ca 2 säsonger med detta nu och det funkar riktigt bra (kontakterna är ofta under vatten t.om.). Man får justera stiften med en kniv nån gång per år för att få bra kontakt när man kört mycket.

Det enda vi ev. åker på inom nåt år är att köpa nya honor och sätta dit med bättre tätning än denna gång. Biltema-kontakterna hade börjat rosta lite såg jag men det är det värt att fixa vart 3:e år kontra att köpa två nya ljusramper varje år.

//Rickard
            Hej...jag har samma problem med mina kontakter. Hur fick du tag på de kontakterna som kopplas i själva rampen?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X