Inspiration: Trailerbygge 30km - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inspiration: Trailerbygge 30km

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Inspiration: Trailerbygge 30km

Vill ge lite inspiration till trailer byggen, har lagt max 6 timmar på detta bygge.
    Jag ska komplettera med ett stödhjul fram och den ska målas, annars är den klar.
    Totalkostnaden blev 1500kr inkl stödhjul och färg, lite fyrkantsprofil, rör och plattjärn hade jag liggandes, axeln kommer från en VW Golf II.
    Ljusramp och LGF-skylt kommer att sitta på båten under transport.
    Click image for larger version

Name:	IMG_1485.jpg
Views:	1
Size:	487,9 KB
ID:	1808806

Kanon!!

Kommentera

Den där trailern är klart godkänd!
      Vill varna för julas galvade vaggor. Sidorullarna är väldigt slarvigt dit-svetsade, den jag köpte hade det räckt med ett släggslag sen hade den varit borta. Sen är dom ursprungliga sidorullarna gjorda av jag vet inte vad typ ihoppressat pulver? För det var precis vad som hände kort efter inköp hela rullen bara smula sönder.....
      Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

passa er för Jula vagnen ja.
        bygg egna om ni kan, blir många gånger bättre , sen kan man bygga just efter båten man har även ifall man vill ha nått helt perfekt.

Cannonball, när du målar den där med exepelvis hammarlack spray så kommer den tåla allt, samt se ut som en ny vagn köpt för 10tusen spänn
        Senast ändrad av fiskegubbe; 2012-01-23, 02:11.

Kommentera

Ja, vaggan eller båtstödet som Clas Ohlsson kallar det, var ingen höjdare! Riktigt dåligt gjort, det var dessutom lite för smalt (vilket jag hade räknat med), men jag bytte 20*40 profilen mot en längre 20*50 så gick det ju att passa in den ordentligt.

Eino: Fina trailers du gjort där! Nästa jag bygger får bli helt i fyrkants profil, dragstången blev rund bara för att jag hade en som låg och skräpade...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X