Ursprungligen postat av rubby
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Val av fluglina #5 WF flytlina
Collapse
X
-
Har vart ute ett par gånger nu och måste bara säga att Rio Gold är löjligt skön att kasta med. Kastar 25-30m utan större ansträngning, går som ett spjut genom luften och presenterar mjukt och försiktigt på ytan. Rekommenderas starkt, bara köp!!!
-
Den linan kommer du med stor säkerhet att gilla! Jag har slitit på en sådan i 4 säsonger nu. Och den blev snabbt min favorit.
Skjuter bra, landar mjukt och fint och presenterar torrisar och nymfer nästan lika bra som en DT.
De fabriks monterade öglorna för tafs och backing håller fortfarande. Och så gillar jag att klumpen är mörkare färgad än skjut linan.
Tänk bara på att du ska jobba igenom kasten litet långsammare med denna lina än med en normal WF.Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-29, 11:57.
Lämna en kommentar:
-
Det blev en Rio Gold, ska bli spännande att testa den i helgen :-)
Lämna en kommentar:
-
Säger väl endel om spöet, men hur mycket kan väl diskuteras
MSX har en del värden för olika märken/spön.
Lämna en kommentar:
-
Sexyloops.com har en databas men den baseras på folks egna mätningar som de lägger ut.
Har du koll på vilken faktor AA spelar i sammanhanget?
Lämna en kommentar:
-
Jag måste göra ett tillägg.
Provade Guideline 4cast lite mer ingående idag och jäklar vilket skjut det är i linan.
Hal som attan och inga problem att kasta ut hela linan med kompisens ABU Diplomat-spö...
I min bok slår den Dart på fingrarna i allt utom möjligen extremt korta laddningar av spöt.
(11m klump på 4cast mot dryga 8 på Dart.)
Lämna en kommentar:
-
Har kastat både Rion och GL-linan och gillade båda två.
Kommer du kasta mest överhandskast eller även underhandskast?
Tror 4cast är mest allround av de två.
Mycket träd, underhandskast eller om du gillar att skjuta lina...då är det Dart i min bok.
Förresten så kastar du lätt 25m med Dart om du kan kasta.
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: