Regnbågsflugor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbågsflugor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regnbågsflugor?

Hej jag hade tänkt dra till en regnbågsdam som ska va öppen o fluga lite
    Jag undrar vilka flugor ni tror på nu, är de typ Zonkers o andra streamers? Och man blir väll tvungen att använda sjunklina för att kunna komma ner på djupet för de är väll där regnbågarna står nu?

// gurra
    bf

Japp, kör med sjunklina samt prova olika Boobys, Wolly Buggers, Dog Noblers och Montanas. Ska iväg nästa vecka om det är is fritt...

Kommentera

jag kör nästan uteslutande med wolly bugger och dog nobbler när jag fiskar båge.

Kommentera

Kanin-Zonkers kan funka bra, klipp inte strimlorna för tunna då de ska "simma" bra. Mina favvefärger är svart lr gul "vinge"...
        Var heller inte för säker på att du måste fiska sjunk.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
          Kanin-Zonkers kan funka bra, klipp inte strimlorna för tunna då de ska "simma" bra. Mina favvefärger är svart lr gul "vinge"...
          Var heller inte för säker på att du måste fiska sjunk.
          okey tack tack Ska ta me mig reserv spole me flyt linan o binda mig lite dog nobbers
          Och jag gissar att man ska fisa lååååååååååååååååååångsamt me långa pauser?

// gurra
          bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher
            okey tack tack Ska ta me mig reserv spole me flyt linan o binda mig lite dog nobbers
            Och jag gissar att man ska fisa lååååååååååååååååååångsamt me långa pauser?

// gurra
            Jag skulle inte fisa om det är vindstilla... men annars går det bra... men långa pauser är att föredra.

Kommentera

Sjunk lina.....

Mitt förslag e å skippa sjunklinan(d kastar i regel förjä...a illa ) å använda en fast-sink tafs istället... (som iof oxå e bökig men inte som sjunklinor)

Kommentera

Är nog från lina till lina.. men jag kastar lättare med min sjunklina. och behöver man ner på djupet så tycker jag det går bättre med sjunklina.. den drar ner flugan bättre tycker jag.. ska man bara ner lite djupt så föredrar jag sjunkspets.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                0 svar
                159 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Jimmykay  
                Arbetar...
                X