,
hej jag undrar om loop adventure 90 -3 pcs #7 är ett bra spö för gäddflugfiske???
Vill minnas att det är rätt så bra rygg i det, så har du det redan så nog kan du prova på efter gädda. Men det är enklare med ett kraftigare spö att hiva ut de ofta tunga flugorna som behövs, så jag instämmer med multens tips om kraftigare utrustning!
Jag tycker att spöet stigson nämner funkar bra till gäddfiske. Ett kraftigare spö hanterar vind och gigantiska flugor bättre men är betydligt tråkigare att drilla med. Är du intresserad så kan du få lägga ett bud på mitt.
Visst går det med en 7 att få iväg gäddflugor. Jag har ett ganska mjukt #7/8 som jag fiskat mycket gädda med och det har gått bra. Det är dock lite känsligare när det kommer vind samt om flugan är stor och tung, men flugor typ gäddsaara är inte några problem.
Men visst blir det enklare o gå upp en eller två klasser att få ut flugan.
Har kört gädda med ett gammalt Blackmaster #7-8, har även prövat och hängt på en WF 9 och det har gått det också. Har kört med relativt stora flugor typ gäddsaror och har den uppfattningen till skillnad från en del andra att det är bra att flugan tar upp vatten, för då tar den inte så mycket vind. Poppers däremot är ganska svårkastade av den anledningen att de tar emot i vinden ganska rejält, men kortar man ner tafsen så går det att få ut de också med grejer i den klassen. Har nu införskaffat ett Vision 3zone #8 till gäddfisket men har ej hunnit testa det ännu, tyvärr.
Kommentera