Lina till Guideline LPXe 9'#6? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lina till Guideline LPXe 9'#6?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja men nu stod det väl iofs om ett Guideline #6 spö och en Guideline WF6 lina och med den uppsättningen finns risken att linan blir för lätt..

Kommentera

Jag ser att ni förde diskussionen vidare till ett högre plan; kul!

Men vad gäller ursprungsfrågan, så kan jag ju berätta att det blev en Guideline High Water WF6 till LPXe-spöt, och den kombinationen blev inget annat än PERFEKT! (Vore konstigt annars eftersom självaste Stävmo gjorde rekommendationen...)
      Möjligen har även Guideline klassat om sina nya lintyper....någon som vet?

Provade förresten en Loop OptiStream WF4 till mitt Scierra Pico 8' #4, och även detta blev kanon!

Nån som vet om Guideline och Loop tar sina linor från samma fabrik, eller? Man blir ju lite fundersam när förpackningarna är identiska.....

/StefanN

Kommentera

har för mig guide line kommer från AirFlo o Loop från SA.. inte helt säker dock.

Kommentera

Jeg bruger udelukkende Guideline Tricast WF6 sinktip til spö'en. Den er stort set perfekt.

Ursprungligen postat av Unreg_SN
          Hej på er!

Finns det någon där ute som har ett Guideline LPXe 9'#6? Jaa, det måste det ju göra!!
          Kan ni tipsa en nybliven LPXe-ägare om någon väl fungerande lina till detta spö?

Evigt tacksam.....
          /StefanN

Kommentera

Ursprungligen postat av yoxler
            har för mig guide line kommer från AirFlo o Loop från SA.. inte helt säker dock.
            Loops linor kommer från olika tillverkare, dem har tex Adapted som är Airfloo och Custom2 som är SA samma sak med Guideline
            G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

S.A`s GPX lina i klass 6 sitter som en smäck till det spö´t.. Känns bättre än Guidelines Highwater. Men det e ju en smaksak iofs.
              I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

jag kör med SA Mastery Trout och tycker detta funkar bra. Sen har jag en

AirFlo Sixth Sense sjunklina och den tycker jag funkar med. köppte den i fast sinking och jävla vad den sjunker snabbt

Kommentera

Presentation passar mig som handen i handsken.

Men det beror ju på vilket fiske man bedriver...
                  [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                  0 svar
                  157 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jimmykay  
                  Arbetar...
                  X