Bästa/närmsta harrfisket i september - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa/närmsta harrfisket i september

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa/närmsta harrfisket i september

Vart åka för närmsta & bästa harrfiske i September, med utgångspunkt i mälardalen?

Vet inte var Mälardalen ligger men kan rekommendera Kvissleströmmarna utanför Östersund.

Kommentera

Mälardalen är Stockholm, Enköping etc. dvs cirka 50 mil från Kvissle.

Kommentera

Ursprungligen postat av Inge-Napp
        Vart åka för närmsta & bästa harrfiske i September, med utgångspunkt i mälardalen?
        Gysinge har du bra harr fiske!!
        Slungan

Kommentera

Ursprungligen postat av tk
          Gysinge har du bra harr fiske!!
          nja, bra vet jag inte men harrfiske är det iaf. Skulle ta mig mot andra ställen i Dalälven, en bra kompromiss mellan avstånd och kvalitet är väl fisket kring sälen eller ävldalen...
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

//Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
            nja, bra vet jag inte men harrfiske är det iaf. Skulle ta mig mot andra ställen i Dalälven, en bra kompromiss mellan avstånd och kvalitet är väl fisket kring sälen eller ävldalen...
            Gysinge e grymt bra på både öring o harr i september(klart bästa månaden),iofs så ska man ju veta var man ska blöta flugan.
            För mig tog det många år innan jag lärde mig stället, det e sällan jag blankar
            där.
            Slungan

Kommentera

Ursprungligen postat av tk
              Gysinge e grymt bra på både öring o harr i september(klart bästa månaden),iofs så ska man ju veta var man ska blöta flugan.
              För mig tog det många år innan jag lärde mig stället, det e sällan jag blankar
              där.
              Spännande, visst är lokal kännedom viktigt, det var därför jag rekomenderade andra ställen i älven... Gysinge är svårt, det hoppas jag att du tillstår.
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

I Ljungan har Harren nappat hela sommaren men det är ju en bit från Sthlm...

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
                  Spännande, visst är lokal kännedom viktigt, det var därför jag rekomenderade andra ställen i älven... Gysinge är svårt, det hoppas jag att du tillstår.
                  Visst Gysinge e svårt det kan jag hålla med om.
                  För harr så e ett tips att fiska förtyngda nymfer med uppströmskast.
                  Och för öring så e svarta stora zonker eller marabou flugor överlägset.
                  Slungan

Kommentera

Jag skulle nog vilja lägga ett kast för Idreområdet i det här fallet. Det mesta av strömmande vatten är stängt efter 1/9 men det finns flera finfina harrsträckor öppna och på dem gäller endast flugfiske och med flugspö.

Skicka ett PM till Jonas Gardsiö eller kolla här:

Han har mycket bra stugor att hyra ut också.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    160 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X