kastinstruktör. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kastinstruktör.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• kastinstruktör.

hej.. jag har på senare år återupptagit mitt flugfiskande :-) men nu är det så att jag inte trivs med mitt kastande.. stora linbågar , tailloops, kastknutar mm.. tror många känner igen sig... detta beror förstås på felaktig kastande.. visst jag kan ju slänga iväg 20m ganska hyffsat ibland men dom dåliga kasten är alldeles för många.. finns det nån som mot betalning vill ängna lite tid med mig?? jag är en läraktig elev:-) det ska ju givetvis vara nån som kan lära ut samt har den kunskapen, eller har ni några tips om vem som kan det??
    gärna i mellan sverige.....

mvh. peter

Prova att leka lite med linan.
    Stå med spöt rakt framför dig. sen kastar du linan från sida till sida med bra lingåge längre o längre.
    Tror felet är att du tar i alldelles för mycket.
    Brukar vara ett vanligt misstag. På detta sett har ja iaf lärt mig att inte ta i o sen vända i rätta läget. Då ser du linbågen hela tiden på ett bra sett och får en bra tajming. Jag är absolut ingen expert men du kan iaf prova detta,
    http://nypanfishingteam.blogg.se

Kommentera

Hej!

Det är jättesvårt att sitta bakomdatorn och säga och tycka vad du skall göra för att kunna trivas med dina kast och att du blir nöjd.

Det kan bero på mycket så att spekulera känns meningslöst enligt mitt tycke.

Vart bor du någonstans? jag själv bor i etuna och tycker jag är en hyffsad kastare så kan kanske hjälpa dig på traven.

Mvh Fredrik

Kommentera

Hej..... Kastar som en gud nu :-) Va skönt det känns när det stämmer och tajmingen är klockren.. Jag har tränat flitigt samt sett på filmer och läst och studerat teknik... Nu kan jag själv se vad jag gör för fel (om det blir fel :-)och vet vad jag ska göra för att rätta till det... Freddeponken jag bor i Katrineholm... Nära :-)

Skitfiske på er....

Kommentera

peterbj, en bra instruktionsfilm som jag brukar rekommendera är Göran Anderssons film: "Bättre flugfiske" som gjordes för en herrans massa år sedan. Den bästa instruktionsfilm jag sett. Loop Tackle Design har den säkert men den gavs också ut av sportsfiskarna, hör med dom om du inte redan har fått tag på´n.

mvh
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

Flodström.... Jag har den :-) Finns många bra tips där...

Kommentera

Det var vel det jag tänkte, hehehe. Då har du kommit långt när du har fått den i dina händer.

mvh
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
              0 svar
              149 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jimmykay  
              Arbetar...
              X