Norgefisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norgefisket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by POi
    Hi-Level ska ha jäklit bra klingor/spö till bra priser. Men det blir lite kosing med en ny rulle å klump (dags att börja spara)

Har haft ett Blackline #7/8 men var inte alls nöjd ... kan ifs ha med linan också att göra (funkade kanske inte jättebra tillsammans med det spöt).

Fiskade lite på den norra sträckan i Mörrum ... går en del fisk där men dom trycker mest på botten. Annars har väl polerna 2-4 och neråt fiskat bäst. Jag tragglade i 4:an men ingen fisk ville hugga :/
    Men nu snackar jag tvåhandsflugspön och inte några #7-8 spön det är helt skilda spön.. Fiskar du mycket i Mörrum eller?
    jo jag vet nog rätt bra om nån här på fiskesnack var fisken går eftersom Mörrum är mitt andra hem.. Lägger man ihop antal fiskedagar i år där nere så lär det väl bli ca 20 dagar till slut som jag har fiskat där nere, (har sovit över två gånger) Är rätt mycket med tanke på att jag bor 13 mil ifrån och knappt är i moppeåldern
    Senast ändrad av Majakovskij; 2003-08-06, 11:39.
    [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Originally posted by POi
      Trevligt ska det bli
      jasså hehe men nu snackar vi norska laxälvar men det låter som ett bra fiske
      [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Originally posted by Catch
        jasså hehe men nu snackar vi norska laxälvar men det låter som ett bra fiske
        Lite off topic där ... händer lätt

Blackline tvåhands är säkert helt annorlunda spö. Får testa lite vid tillfälle.

Har inte själv fiskat mycke där ... brorsan har däremot.

Fått nån fisk i år ?
        http://fnb.cocktails.nu

Kommentera

Nej har ju varit den sämsta säsongen på länge. Flera Mörrum kändisar som "bara" tagit en blanklax i år. Det dåliga fisket och den sena stigningen har varit ett mysterium, det fanns helt enkelt för dåligt med lax i havet och så länge drivgarnsfisket fortsätter kan det bli en rad dåliga säsonger framöver
          [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Men nu vet ju inte jag ifall du räknade in besorna men vi med säsongskort får inte fiska förrän 16 April och då var det skolvecka så jag fiskade senare i April. Det resulterade i att besorna var i god färd med att lämna ån för att glida ut i havet Visst tas väl en del besor även när de tidigaste laxarna har stigit men kan ju skylla på att jag var ute för sent hehe
            [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
            1 svar
            343 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Okoun
            av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            136 visningar