Söt Sik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söt Sik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söt Sik

Har sett mest om sikar från skärgården och på kusten tagna på fluga mete och andra metoder men hur är det egentligen med sötvatten siken. I sommar blir det flugfiske i Klövsjö i jämtland. Har fått sik i klövsjön på över 2 kg men tyvär var det med nät... Skulle vara kul att få på en sådan.

Är det nån som har några erfarenheter av utrustning och flugval för just ''Söt Sik''. Finns säkert nån liknande tråd men är för lat för att leta.

"söt sik" slår det mesta tror jag inte för hårda mothugg då får du upp ett par "läppar" mvh och lycka till
    Senast ändrad av TAMTAM; 2008-02-15, 21:10.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Små nymfer och kläckare men är inte för snabb med mothugget då siken oftast viftar ned flugan med fenan och vänder och tar den

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

nymfer låter bra. För övrigt vet jag inte vad sikar äter. Har sett en gång när jag var ut och pimpla och fick upp 2 st på kilot. De var sprängfulla med gräs och småsnäckor. Kan bli lite svårt att imitera dock.
        Kanske en liten grön smal grön streamer skulle fungera.

Kommentera

Dom där "söt-sikarna" är lustiga tycker jag körde lite trolling med små små wobbler (ca 4cm) i Siljan och lyckades få tre Sikar Så vad äter dom igentligen ? Haha........
          Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Kommentera

Allt de får tydligen.

Kommentera

Hej till alla här i forumet, jag är ny här, hoppas det går för er att förstå vad jag skriver, vet att mitt Svenska är inte det allra bästa.

Blev interesserad av söt-sik-ämnet och kan säga att jag fiskade sik i sjö i många år här med bra succen.

Om ni i Sverige är interesserad att få tippsen så kommer jag gärna tillbaks.

mvh

Kommentera

små svarta gnat och myror och liknande fungerar då finfint.

Kommentera

Mygglarver.
                  A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av rödingfiskare från Bayern Visa inlägg
                    Hej till alla här i forumet, jag är ny här, hoppas det går för er att förstå vad jag skriver, vet att mitt Svenska är inte det allra bästa.

Blev interesserad av söt-sik-ämnet och kan säga att jag fiskade sik i sjö i många år här med bra succen.

Om ni i Sverige är interesserad att få tippsen så kommer jag gärna tillbaks.

mvh
                    Hej ! välkommen !! Klart vi är interesserade Jag är fortfarande fundersam hur jag fick Sik på en liten wobbler (Röd-Vit ...tom )
                    Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    154 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X