Havsöring vid västkusten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring vid västkusten.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring vid västkusten.

Halloj!

Jag har precis köpt mig ett flugspö, har aldrig flugfiskat förut, och har nårra frågor.

1.Vilka typer av flugor är bäst när man fiskar havsöring här vid västkusten, närmare bestämt Tjörn?

2. Skall man bara låta flugan ligga på ytan, eller skall man veva in, om man ska veva in, hur fort då ungefär?

Är tacksam för andra tips när de gäller fiske av havsöring, men även generella tips när de gäller flugfiske, eftersom ja ä ny innom flugfisket, har bara trollat havsöring efter båten tidigare.

// Tackar på förhand.
    Senast ändrad av Fantomas; 2008-05-13, 19:47.

Finns en medlem på www.edgeflyfishing.com som heter Håkanviskanfors bli medlem där och fråga han hjälpte mig

Off topic; När du trollar havsöring på västkusten ror du längs kanterna med vobbler eller ? är fasligt intresserad! berätta mer

Kommentera

Jag kör med en utombordare (20 hästar), kör någon meter utanför bergsväggarna runt öar eller utefter fastlandet.
      Ligger lite snabbare än tomgång, andvänder för de mesta 15g Wiggler skeddrag.

Kommentera

Coolt! funkar det bra?

Kommentera

Ja, de funkar la fint, va ute en lördag för några veckor sedan och fick 10 öringar på en eftermiddag.

Kommentera

Några tips; flugan ska vara i vattnet, alltså inte torrflugor även om det finns folk som påstår att de fått på torrfluga... Streamers av alla de slag, Magnus i olika kulörer och varianter brukar funka fint, räkimitationer och borstmaskimitationer(bäst på våren), Mickey Finn är en annan bra fluga tycker jag och även lite olika varianter av Wooly Bugger. Testa att ta hem flugan långsamt ibland och supersnabbt i bland m lite stopp, variera mycket, havsöringen tar ofta mycket nära land. Skitfiske!

Kommentera

okaj, tackar så mycket för tipsen!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
              0 svar
              159 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jimmykay  
              Arbetar...
              X