Öring på natten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öring på natten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Öring på natten

Tjena!

Ska upp norröver å fiska öring i bäck men framförallt småsjöar på fjället. Finns det några gränser för när ni slutar fiska öring på natten eller tar de föda dygnet om oavsett hur mörkt det blir etc?

Fiskar ni då enbart nymf eller torrt oxå? (på natten).

Min fråga gäller alltså nu i slutet på augusti...

/J

Bump.

Kommentera

Själv fiskar jag inte norröver utan bara båge här nere men visst fisket är bäst precis innan man förlorar synen helt men fisken slutar inte att hugga för det gäller nog bara att gå upp i flugstorlek så senare på kvällen .

Kommentera

I augusti kläcker dem största nattsländorna. Det kan vara en stor fördel att följa med lite på det. Hur det är på fjället är svårt att säge. Dessutom, stor öring är mycket sparsam i maten och kan möjligens luras till hugg på natten (nattsländer eller små wobblers).

Mitt tips blir i alla fall att du måste fiske tidigt på morgonen och sent på kvällen.
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

jag har en stuga i norrland jag åker till på sommrarna och då fiskar jag i en öring och harr bäck som heter Paubäcken. Där kan man fiska nästan vilken tid som helst fast det brukar vara som bäst mellan 19.00 och 23.00. Europa 12 är en väldigt effektiv fluga samt superpuppan, red tag, haröra, klinkhammer vid kläckning och många olika andra torrflugor.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          160 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jimmykay  
          Arbetar...
          X