Flugfiska abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiska abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jonasO21
    replied
    Vit dog nobbler brukar fungera

Lämna en kommentar:

• sasse
    replied
    Var ute på öring/gädda i går i skärgården. Såg ett gäng fina abborrar på 1-2m djup.

Lämna en kommentar:

• Mean_Magic
    replied
    Booby-nymfer och sjunklina borde funka utmärkt. Aborren är ju trots allt inte så kräsen när allt kommer omkring. Ner med linan på botten bara, så fixar boobyn resten!

Lämna en kommentar:

• Pjärks
    replied
    Ursprungligen postat av Berra:) Visa inlägg
    Hejsan , jag tänkte börja flugfiska abborre. Jag fiskar i mörkt å vatten. Funkar det att flugfiska på 5 meters djup? Vilka flugor till abborre? Kan man flugfiska abborre nu i november o december o få fisk?? Tacksam för svar.. .. MvH Marcus

Det går sækert fint, om du har sjunklina så kan du ju køra med flugor længs botten, dær borde de stå nu. Jag har fått en massa aborre på montananymf, men finns sækert bættre flugor. Har aldrig riktat fisket mot aborre med fluga, utan bara fått som bifångst. Kan tænka mig att boobynymfer i olika færger kan vara fångstgivande!

Lämna en kommentar:

• Berra:)
    started a topic Flugfiska abborre

Flugfiska abborre

Hejsan , jag tänkte börja flugfiska abborre. Jag fiskar i mörkt å vatten. Funkar det att flugfiska på 5 meters djup? Vilka flugor till abborre? Kan man flugfiska abborre nu i november o december o få fisk?? Tacksam för svar.. .. MvH Marcus

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
149 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X