Kastfilmer? /mod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kastfilmer? /mod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kastfilmer? /mod

Vill börja lära mig seriösa flugkast nu men vilka filmer rekommenderas. Helst nån pedagogisk film med påbyggande från grundtekniken till den slutgiltiga '''touchen''. Underhands kast och rullkast är mina favoriter. Verkar vara mest praktiska i Liten å a´la tätskog. Så skirv era bästa. Även filmen för den trögast lärda uppskattas.

lade till ett frågetecken i rubriken
    Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Ursprungligen postat av Eskil Visa inlägg
      Vill börja lära mig seriösa flugkast nu men vilka filmer rekommenderas. Helst nån pedagogisk film med påbyggande från grundtekniken till den slutgiltiga '''touchen''. Underhands kast och rullkast är mina favoriter. Verkar vara mest praktiska i Liten å a´la tätskog. Så skirv era bästa. Även filmen för den trögast lärda uppskattas.
      Gå in på www.cdon.se och sök på flugfiske så kommer det upp filmer som heter Grunderna I Flugfiske och så olika delar. Del 1 är den som är mest "basic" där man lär sig grunderna i kast, utrustning o.s.v.

Sen kommer torrfluga- och nymffiske i de 2 andra delarna. Det finns även en box med alla tre delarna i för endast 179 kr. 1 film kostar ca 80-100 kr. Köper du boxen tjänar du lika mycket pengar som en film kostar, så köp boxen tycker jag. Det ska jag göra.

Mvh // Andreas

Kommentera

Ursprungligen postat av Eskil Visa inlägg

Jag själv har sett det mesta som finns inom flugkastning och vill rekomendera Rett Linje med Andreas Fismen (torrflugelandet).
        Det är egentligen den enda film som gett mig en aha upplevelse samt att 25-öringen trillade ner en bra bit i flugkastets mekanik. Köp den!!

Senast ändrad av Gnagarn; 2009-02-09, 15:45.
        Den vise talar om vad han sett, dåren vad han hört

Kommentera

kan man beställa från sherpa till sverige?
          [FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]

Kommentera

Säger bara Drugges nya film om du skall köpa en. Är du snål kollar du på Henrik Mortensens perfect cast på någon nedladdningssida.

Kommentera

ok tack för nåra sköna tips

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
              0 svar
              156 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jimmykay  
              Arbetar...
              X