hehe precis... Jag får se hur rik jag är då... förmodligen kommer det gå åt mycket fiskepengar i norge så risken är att det inte blir något direkt laxfiske i mörrum... kanske blir efter HÖ på sensommaren och hösten.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gaula
Collapse
X
-
Höstfisket i Mörrum är alltid populärt. Fick två kort sista veckan i september och på lördan var det inte en enda platts ledig
Jag och Loopis kommer ha varsitt tält uppslaget vid forshaga campingen (pool 9 ) under högsäsong så det kommer bli mycket fiske oavsett hur säsongen komemr att bli. Om du tycker laxerian är för dyrt så finns det gratis gröt vid vårt läger[FONT=Verdana][/FONT]
Kommentera
-
hehe jo jag kanske kommer och knackar på ngn dag
Jag ska iaf till emån i början av säsongen o fiska. Hyra en stuga en weekend med fiskeklubben och fiska konstant... det blir nog kanon!
Jag har bara fiskat en gång i mörrum. Utrustad med ett enhands black line med loop graphite o 40m backingJag är ganska glad att jag inte fick fisk! I år blir det bättre med Loomiset och REM rullen med 150m backing!
Kommentera
-
Enhands funkar bra speciellt på norra sträckan på låg älv men jag fiskar hellre med lättare tvåhands. Inte så vanligt att laxarna gör några överdrivet långa rusningar i mindre vatten som mörrum som inte är lika öppet som exempelvis Emån men rullen ska alltid fyllas med så mycket backing runt 30 lbs som det rymms. 40 meter låter lite riskabelt
Då hade du nog fått ett överskott av motion om du drillat lax med så lite backing
Vilken sträcka i Emån ska ni fiska?[FONT=Verdana][/FONT]
Kommentera
-
EM som ligger närmste mynningen är ju sträckan som gjort att Emån är så känd. Är max 10-15 spön per dag så det är svårt att få tag i kort, får söka långt innan. Korten kostar ungefär 750 kr tror jag. Pelle Klippinge har skrivit en bok om emån och där har han även med Fliseryd,Grönskog som är billigare och mindre exlusiva sträckor[FONT=Verdana][/FONT]
Kommentera
-
Originally posted by Loopis
Skit på dig Tim, suck det blir itne gaula i juni, får dra till Ätran istället, men orkla i juli blir det iaf...
föresten jag kan itne få hänga på te Gaula?[FONT=Verdana][/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
293 visningar
0 gillar