Förbjudna flugor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förbjudna flugor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förbjudna flugor?

Var och fiskade från kl 8.00 till 15.00 fick inte ett skit, var ute efter regnbåge i en damm. Men det fanns en som fick, en äldre man med flugspö och en muddler fluga.

Nu kommer frågan..

När jag skulle gå till fisk affären och handla några muddlers, visste inte att det hette så då, så jag förklarade nogrant för försäljaren. Då säger försäljaren till mig,
    - Hade han en propper?! Eftersom ingen fick något bara han. Dom är förbjudna i vissa dammar osv.

Nu kommer jag inte riktigt ihåg om det var propper försäljaren sa att dom hette men han förklarade att dom såg ut som en muddler ungefär och att dom liknade väldigt mycket maten som man matar regnbågarna med. Därför är dom förbjudna enligt honom!

Stämmer detta..

Popper kanske men det han menade var säkert en "pelletsfluga"
    En popper är en fluga som stripar kraftigt i ytan eller mer kanske som en "jerkbite".
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Det är det nog.
      Hur kan en sådan fluga se ut då.. Och är det så att den är förbjuden överallt eller bara i vissa vatten

Kommentera

Där har du en fluga med ett muddler huvud. Kan verkligen inte tro att dessa är förbjudna att fiska med och om så är fallet så är det ju bara total idioti. Hur fasiken skulle man kunna likna det där vid pellets liksom?

Kommentera

Muddler är inte förbjuden!
          Det är bara den här flugan som ser ut som en pellets, enligt han i affären. Vill inte namnge vilken affär det rör sig om. Iallfall, finns det en pelletsfluga eller ?

Vet inte hur en muddler kan likna en pellets när man inte ens vet vad/vilka pellets dom matar regnbågarna med.Vad jag har förstått så finns det olika pellets till olika fiskar och andra djur.

Kommentera

Låter som väldigt kvalificerat skitsnack att en fluga skulle vara förbjuden. Hur skall han kunna bevisa att en fluga imiterar en pellet... Jag skulle snabbt svara med att det är en imitation av en husmask/snigel/haj/älg... vad som helst.
            ... everything else is baitfish.

Kommentera

Det var väl jag som läste lite klumpigt angående muddlern. Men en popper har ju inte heller något att göra med pellets så försäljaren måste ha varit ett riktigt jävla stolpskott.

Jag tror inte heller att pelletsflugan är förbjuden. Och som mugge säger, hur ska någon kunna bevisa att flugan imiterar en pellet? Det är ju helt omöjligt.

Kommentera

Är ju väldigt svårt att kunna hävda att en fluga skulle vara förbjuden?

SKulle ju isåfall vara om det finns folk som fäster en pellet på en krok och sen fiskar med den. Men isåfall rör det ju sig om mete och inte flugfiske. Sånt kan man ju förbjuda (fiske med pellets)

men förbjuda fiske med flugor som liknar pellets (imitationer) går lixom inte förbjuda.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                0 svar
                156 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Jimmykay  
                Arbetar...
                X