vad tycker ni om Flugbindarens ABC? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vad tycker ni om Flugbindarens ABC?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vad tycker ni om Flugbindarens ABC?

ska köpa den när de får en de var slut!

Tjaa..

Jag har den, visst en bra bok men om du är nybörjare på att binda flugor ska du nog inte köpa den. Jag tycker bindbeskrivningarna är lite svåra att förstå för en nybörjare!

Lycka till med bindandet..

Kommentera

Annars kan jag rekomendera Flugbindning på mitt sätt av Lennart Bergqvist. Det var den bok vi använde när jag lärde mig binda flugor i en studiecirkel. Bra bredd på flugorna, steg för steg instruktion och mycket snygga färgbilder. Den kostar dock en slant men är väl värd varje krona!

Kommentera

Tycker att det är en bra bok, med både lätta bindbeskrivningar och lite svårare när du lärt dig grunderna! Helt klart värt pengarna!
        Sen vill jag tipsa om Vestergaards bok "Kustfiske", mkt bra bok för kust-intresserade!

Kommentera

Jag tycker Flugbindarens ABC, likväl som Flugfiskarens ABC, är två böcker som ger fin inblick och stor inspiration för en nybörjare.
          Helt klart köpvärda.

Men som bibl nämnde, Lennart Bergqvists bok Flugbindning på mitt sätt, passar nybörjaren perfekt, men dessutom växer man aldrig från denna bok, det är en bibel.
          Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

tack alla som svarade :p

Kommentera

jag har Lennart B FLUGBINDNING på mitt sätt och LAXFLUGOR på mitt sätt 2 mycket fina böcker
              Sage RPL+ rock n roll

Kommentera

Jag hittade denna bok på Tradera. Jag har ingen aning om vad den går för men blir nog inte så dyr. Ligger på 70:- just nu.

Flugbindarens stora handbok

Mike Dawes 160-sidiga handbok för flugbindning.
                Inb. Utgiven 1985. Rabén & Sjögren.
                Innehåller beskrivning av utrustning, material och metoder. Flugmönster: Nymfer, Torrflugor, Våtflugor, Lures och streamers samt Laxflugor.

Boken i absolut nyskick.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

tack men jag vet inte hur man använder tradera ):

Kommentera

Så här gör du c&r.

Du går in på Tradera.
                    Vill du bara kolla vad de har så gör du det.
                    Vill du lägga ett bud på något t.ex boken ovan, så kommer du att bli lotsad runt ett antal sidor för att registrera dig. När det är gjort första gången kan du lägga ditt bud. Nästa gång du bjuder på något så slipper du regga om dig och allt går snabbt.
                    Man har även en fiffig funktion, som man kallar budbetjänten. Där skriver du in hur högt du vill gå. Betjänten kommer att hjälpa dig så om någon bjuder över dig kommer den att höja till dess du når ditt tak men han lägger aldrig ett högre bud än vad som för tillfället behövs. Då får du ett meddelande från tradera och kan höja taket om du vill. Tradera har ett system för hur mycket ett nytt bud måste vara för att godkännas. I början räcker en spänn, högre upp fem osv.
                    Vill du lägga något till försäljning måste du också vara reggad.
                    Tradera tar lite betalt av säljaren för att de hjälper till att sälja varan. Köparen betalar bara varans pris och eventuell frakt.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    335 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    133 visningar