Nu äger jag alltså ett flugspö 5/6 men bara ett fåtal flugor vars namn jag inte vet.
Det ligger en wf-flytlina på rullen med den ska väl bytas till en annan flyt vad det lider. Har någon några idéer om vad som kan vara lämpligt där.
Och tafsen då, ska det vara nylon eller flätad? Såg att det satt en ögla på linspetsen.
Jag har tänkt fiska öring och harr. Jag tror jag vet vilka flugor som kan gälla men i vilka storlekar bör jag skaffa dem?
Det ligger en wf-flytlina på rullen med den ska väl bytas till en annan flyt vad det lider. Har någon några idéer om vad som kan vara lämpligt där.
Och tafsen då, ska det vara nylon eller flätad? Såg att det satt en ögla på linspetsen.
Jag har tänkt fiska öring och harr. Jag tror jag vet vilka flugor som kan gälla men i vilka storlekar bör jag skaffa dem?
. Spetsen på tafsen brukar jag köra 0.16 - 0.18 till torrflugorna och 0.18 - 0.22 till våtflugorna. Flugorna finns det en hel skog med. Men skaffa några dagssländor, Europa12:or, getingar(speciellt till harren) och guldskallenymfer i storlek 12. Kanske några Streaking Caddis och öringstreamers i stl 8 - 10. Det brukar alltid fungera. Det varierar kraftigt från ställe till ställe. Hör med din någon fiskebutik i närheten, dom brukar ha tips. Sen kan jag rekommendera dej i att köpa något flytmedel, särskilt om du ska fiska i forsar och/eller tänkte stripa flugan. Lycka till!

Kommentera