Frakt på LB Flugfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frakt på LB Flugfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frakt på LB Flugfiske?

Någon här som vet vad frakten ligger på lbflugfiske.se? Tänkte beställa ett antal flugbindar-grejer...

Det beror säkerligen på vad det är för prylar du tänkt köpa...på hemsidan står det att de går efter postens prislista. När man undrar såna här saker tycker jag att det lämpligaste är att fråga företaget man ska handla av, då de vet hur mycket sakerna väger och hur de blir skickade (brev el paket).

LB Flugfiske: Tel: 031-26 98 90, E- mailadress: order@lbflugfiske.se

Kommentera

Eftersom att jag fick mitt flugbindarstäd att fungera så behöver jag inte beställa det. Men jag har lagt trådrullehållaren på något konstigt ställe och kan inte hitta den igen. Så jag hade tänkt att beställa en trådrullehållare (Thumb) och en roterande hackeltång. Hur mycket väger det ungefär och hur mycket blir frakten?
      Senast ändrad av Tobbger; 2004-01-11, 10:23.

Kommentera

Gå till din närmsta postutlämningsställe och be att få en liten prislista, som heter "Portoguiden" tjänster och priser för privatpersoner.
        Ett måste om man sitter och gör affärer via sin dator.

Om dessa verktyg inte väger över 250 gram så kostar det 20:- brevporto.

Sen kan det ju hända att LB även tar nån tia för expeditionskostnad, men det vet inte jag.

En del företag har även en minsta beställningssumma, som kan vara några hundra, då får du plocka ihop lite mer grejor.

Ekonomibrev (funkar med det mesta)
        100 gram 10:-
        250 gram 20:-
        500 gram 30:-
        1 kg 40:-

Paket (Blir lite dyrare)
        3 kg 110:-
        5 kg 240:-
        Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Okej..

Men hur mycket kan en trådrullehållare och en roterande hackeltång väga? Inte mer än 250 gram, va? Jag tror kanske att jag kommer att beställa ifrån Kurres Fiskeshop. Kommer att avi när jag fått brevet (250 gram) eller kommer det direkt i brevlådan?
          Senast ändrad av Tobbger; 2004-01-11, 20:38.

Kommentera

Det beror på vad ni kommer överens om. Dvs. om de ska skicka mot postförskott eller faktura. Om du väljer mot faktura tillkommer postgiroavgift om du inte kan betala via internet. Den ligger på 30-40kr, sedan tillkommer frakt på 20-30kr. Det känns som om du tjänar på att köpa av en lokal handlare även om artiklarna är 20kr dyrare styck.
            Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Jo, jag vet att det är billigare att köpa i närmaste handel. Problemet är att där jag bor så säljer dom inte grejer till flugbindning. Bara flugor, drag, spön, ekolod osv. Jag vet inte ens om dom har det i närmaste staden (Östersund). Flugbindar-grejer alltså.

Det går i alla fall välja mellan dessa kategorier när man beställer;

* Postpaket, Postförskott 136,00kr (enl. Postens avgifter)

* Brevpaket max 250gr, Postförskott 58,00kr (enl. Postens avgifter)

* Brevpaket max 1000gr, Postförskott 78,00kr (enl. Postens avgifter)

* Hempaket, Postförskott 177,00kr (enl. Postens avgifter)

* Förskottsinbetalning (fraktfritt över 500:-)

* Hämtas i butiken

* Jag låter Kurres Fiskeshop välja det billigaste sättet att skicka på.

Kommentera

finns nog fiske affärer med flugbindar material i östersund
                Tube for life

Kommentera

Kolla med Brunflo-butiken

Kommentera

Jo, jag kan kolla med Brunflo-butiken! Har varit där EN gång!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X