Hej jag ska till kirunalägret nästa år.Jag undrar vad man ska ha med för saker och vilka flugor som är bra på fjället. sen undrar jag vad jag ska ha med mig för spö vilken klass och vilken lina.
. Jag är och andra sidan mycket glad att jag åkte till ales eftersom jag lyckades fånga kirunalägrets största fisk! det var en öring på runt 3 kg som kämpade i nästan 20 minuter. Jag var fullständigt livrädd att den skulle släppa eftersom jag vid ett par tillfällen bara hade ett fåtal meter backinglina kvar och en 0,15 mm tafs i andra änden. I Ales är flugvalet något svårare. Haröra är ett måste. Annars är det bara att ta med sig ett par standardflugor, t.ex. europa 12, black gnat, streaking caddis m.m. En fluga som jag lyckades förvånadsvärt bra med var en gul klinkhammer med vit vinge som jag band när jag var på kirunalägret. Ta även med dig några regnbågs streamers. Det är bra att ha om fisket blir alltför svårt. Den stora fisken jag fick nappade på en vit dog nobbler som jag beställt från flugor.se. Men den riktiga svårigheten i Ales är helt enkelt att hitta fisken. Prova nya ställen hela tiden så kommer du nog att lyckas till sist
.
Kommentera