Elk Hair Caddis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elk Hair Caddis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elk Hair Caddis

Tjinare, mästerflugbindaren har nu börjat binda upp lite Elk Hair Caddis med egenvariant kropp av påfågel, jag undrar om den går att använda till mer än öring? Har en fin öringå i närheten som jag tänkte pröva till våren, har även en het mindre å uppe i blekinge. Funderade på om den borde funka till abborren om sommrarna, nån som prövat?

Sen vet nån var man kan köpa billiga, gärna andrahands DT-linor? Tänkte kanske köpa en att ha till torrflugor i åar, lite klumpigt med WF där. Har hört om att Dan-tackel(??) har billiga för hundralappen, har någon adressen till hemsidan?
    Tack!

dom har: http://www.dan-tackel.com/

var ska du fiska öring. De åar som jag vet har stationär öring är bräkneån och holjeån. Tror att nättrabyån också har men jag är inte säker.

Kommentera

Mina egna erfarenheter är att alla muddler typs flugor går bra att fiska abborre med, har tagit ganska mycket fisk på det. Mest har jag tagit då jag kört med sjunklina och tagit hem den med snabba 30cm drag.

Kommentera

Hehe, avslöjar jag ej, men det är inte en av de...

Jag vill gärna pröva fiska abborre på torrfluga, därför frågade jag om denna flugan. Ska ta och binda upp lite Streak., Elk Hairs m.m så får jag testa i sommar om abborren hugger, annars funkar de ju alltid till typ öring, regnbåge osv. =)

Kommentera

klart du ska berätta vilken å det är bara för mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
          1 svar
          338 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Okoun
          av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          134 visningar