Jag satsar nog på ett pool 12 ssd istället för ron thompson mpx esox. Är det ett bra val. Kan en klass 7 funka till gädda/havsöring. Hur funkar det här med linor igentligen. Ska man välja en klass över spö klassen eller samma klass som spöet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pool 12 istället för ron thompson
Collapse
X
-
Jag tycker efter egna erfarenheter att man inte ska dra alla RT-produkter över samma kam. Det varierar ganska kraftigt mellan produkterna, men det finns såna som är helt ok, och ofta till ett bra pris isåfall.
edit: däremot så har jag ej provat flugfiskeprylarna och kan inte yttra mig om dem, men av annat så har de ett gäng som är klart prisvärda...Senast ändrad av Raven; 2004-02-24, 23:48.
Kommentera
-
rompatompa spön suger ju! däremot deras dynadisc flugrulle är det absolut inget fel på! min polare körde med rt spö och det gick av i kastet (2g mer än rekomenderat på vikten)det lustiga var att det inte var toppen som gick utan det gick vid skarven... det tyder på extremt usel kvalitet! aja fabriksfel enstaka gång han får ett nytt och samma sak händer med det och den här ågngen var vikten under rekomenderat... herregud säger jag! kan tilläggas att båda gångerna det gick av var under tävlingen slottslaxen hehe
EDIT:alltså det var ett haspelspö och inget flugspö
Kommentera
-
RT gör mestadels skitspön. Har sålt en del RT samt fiskat RT (fluga och spinn), flugspöna håller betydligt sämre kvalitet än spinnspöna även om spinnspöna inte är i toppklass de heller...
POOL12 SSD är ett relativt fint spö, långkastande och mycket lätthanterligt, verkligen prisvärt. BIOS säljer lösa toppar till spön, det är bara att vända sig till en fackhandlare som har BIOS i sitt sortiment så kan de fixa det.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
293 visningar
0 gillar