Hitta öringvatten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hitta öringvatten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hitta öringvatten

Hej.

Jag har läst på lite olika ställen på internet om att vatten med stationär öring i skåne är vanligare än man tror. Då undrar jag om någon skulle kunna hjälpa mig med att hitta ett sådant vatten. Jag vet självklart om björkaån, men jag undrar om det finns något annat vatten med stationär öring. Jag vet att man inte ska ge bort sådan information, men jag är tacksam om någon åtminstone skulle kunna tipsa mig om hur jag hittat ett öringvatten. Jag bor ungefär mittemellan Dalby och Veberöd. Jag fiskar enbart med C&R när jag fiskar vild öring och använder enbart hullinglösa krokar.

Tack i förhand! + =
    Senast ändrad av Filip_the_on; 2010-03-14, 15:18.

Hej!

Du kan ju testa den del av ån som senare övergår i Björka ån, vid skjut banan mellan Vollsjö och Frenninge. Mest bäcköring av standard size. Men enstaka 8 hg till kilo fisk finns. Likaså vid tennis banan i Vollsjö är det ibland bra. Mest små öringar dock. Kan trots det vara kul på lätta grejor.

Hörby ån ser intressant ut.

Och kanske Saxån vid Dösjebro, Inte så långt från Kävlinge?

Vet dock inte hur det ser ut med fiske kort etc där.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för svaret. Hade tänkt kolla runt lite nästa helg.

Kommentera

Varsågod.

Skitfiske på dig!

Kommentera

Ser att denna tråden är gammal men ger de ändå ett försök.
          Björkans å¨n, hur blir man medlem där, vad ja förstod det som så måste man känna någon ordinarie medlem...
          Finns det någon kontaktperson man kan få tag i, då det inte finns på hemsidan.
          Och känner ni någon som i såfall är medlem? ja är sjukt seriös me mitt flugfiske!

Kommentera

Pröva med Kjell, som äger Kjells Vapen och Sport i Sjöbo. Han kan nog slussa dig vidare.

Eller här: http://www.bjorkaan.se/index.html

Kommentera

Tack för informationen ska testa detta

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
              0 svar
              160 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jimmykay  
              Arbetar...
              X