ja det är klart, synd är väl de. det är ju hur kul som helst att fiska harr i ett riktigt fint vatten. Men tur att det finns lite öring iallafall det är ju också en skön känsla att drilla en sprallig öring. Ja guldribbad haröra kan jag rekommendera dig. Den är kung på öring. har väl själv ett trettiotal olika haröron i olika stolekar och varianter.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Den klockrena haröran!!!
Collapse
X
-
Håller med om att harörat fiskar bra. Jag fiskar helst torrt och då är "Rocken" , sjösandsländan, min favorit. Visst har det sin kläckning under några dagar i början av sommaren men jag får fisk på den under hela säsongen bunden på detta vis:
Krok: Torrflugekrok stl.10-12
Stjärt: Brun ekorre.
Kropp: 5 hearl från fasanstjärt.
Vingar: Upprättstående brun ekorre.
Hackel: Blandat ljusbrunt och brunt.
Kommentera
-
jag minns när vi åkte till dalarna med fiskeklubben och fiskade öring/harr! då körde vi först torrfluga och det plaskade på men dom lossnade direkt, då satte jag på ett haröra och fick hugg i första kastet fiksen fastnar och jag börjar dra in den något silvrigt plaskar i ytan. jag tänker direkt at det är en harr men när den kommer närmare ser jag till min förskräckelse en 3hgs mört....
Kommentera
-
Ååå va surt att få en mört på när man är ute efter harr och öring.
Fast det är klart det bevisar ju bara att man nästan kan få vilken fisk som helst på en fin haröra.
Det finnns nog ingen fisk som kan motstå en haröra som kommer guppande.
Men ska jag gå till en av mina torrfavoriter får det nog bli "Stackars Hinken" en egen komponerad torris.
Krok: Torrflugekrok 12-16
Stjärt: Bruna hackelfibrer
Kropp: Vit eller Cream Fly-Rite
Hackel: Brunt eller Ljusbrunt
Detta är en riktig killer
Kommentera
-
lummpa: stackars hinken =) hehe .. äg lagomt =) jag säger haröra med gulskalle är grym men om jag skulle välja ett mönster skulle det då bli min myra med high wiz kropp och brunt hackel !!
oslagbar .. fasst ioförsig så fiskar jag mest harr men även öring har tagit på den !
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
301 visningar
0 gillar