Baltak imorgon lördag. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Baltak imorgon lördag.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Baltak imorgon lördag.

hejsan!
    imorgon lördag bär det av till baltak, är det någon som har lite tips på vilka flugor som kan tänkas fungera bra. hemsidan har rapporterat ca 14,5 grader i vattnet. men jag är riktigt dålig på sländor och insekter överlag så om någon med mer erfarenhet har lust att tipsa skulle det uppskattas!
    tack på förhand.

Hej!

Litet torrflugor:

Adams. #12, 14 och 16. Imiterar en hel del grå insekter.

Svart Klinkhammer . #12, 14 och 16. Eller dito storlekar av Black Gnat. Imiterar ett antal svarta, vingade insekter beroende på storlek.

Gul / grön Klinkhammer #12, och 14 = Danica kläckare.

Streaking Caddis. # 12 och 14. Nattslända.

Super Puppan. #12 och 14. Helst den beige / bruna varianten eller grön / svart. Nattslände kläckare.

F - Fly. #12, 14 och 16. Brun eller grön. Imiterar litet av varje.

Nymfer:

Montana nymfen eller Black Martinez. #8 och 10. Kan gälla för Bäckslände nymf i strömmande vatten.

Danica nymf. #10 och 12.

Haröre nymfen. #12, 14 och 16. Heter egentligen Golden Ribbed Hare's Ear Nymph.

Peasant Tail Nymph. #14 och 16.

Black & Peacock Spider. #12, 14 och 16.

Någon svart nymf i samma storlekar som Spidern.

Husmask. #10 och 12.

Czech nymfen. #12, 14 och 16.

"Lur djur":

Svart Wooly Bugger. #8 och 10.

Skitfiske på dig i morgon då!
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-03, 16:20.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

några av dom har jag bundit, plus ett par spiders, olive o vita... ska dock testa en svart klinkhamer också tror jag.
      tack så mycket för alla tipsen!

Kommentera

Om du hinner och orkar? Bind någon gul / grön Klinkhammer liksom Har örat och den orginal färgade Black & Peacock Spidern. Den klinkisen kan du komma att ha nytta av eftersom Danican är igång i Baltak enligt rapport. Och de andra jag nämnde är alltid nyttiga.

Varsågod.

Kommentera

det kläcker gott om orange:a zonkers där annars, året runt Seriöst så sätts det ut fisk där 2ggr i veckan, de allra flesta klarar sig inte länge innan de blir upptagna så bara man presenterar flugan rätt tar de på det mesta. Gammal fisk är svårare, då får du köra på små flugor och var försiktig. folk vadar som dårar i det vattnet, idioter. Kliv absolut inte ut i vattnet, då ökar man chanserna, har någon vadat där innan kan det vara förstört ett bra tag. Jag får oftast mest fisk där en del idioter brukar stå utvadade :P
          Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

He, he, he! O.k. om man nu vill stå och dänga Zonkers vid denna årstid så ?

Det är trist när folk ska vada till varje pris trots att det är onödigt. Man har ju sett i en del andra vattendrag t.om de fiskare som står uppe på, ur vattnet uppstickande stenar och kastar. Då syns de ju riktigt bra för fisken oxå.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-05, 08:05.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            154 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jimmykay  
            Arbetar...
            X