Ny på detta forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny på detta forumet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny på detta forumet

Hejsan!

Jag är ny här och vill bara presentera mig. Jag heter Hans och bor i Knoxvill, TN, U.S.A. sedan tio år tillbaka, Jag flugfiskar mest Regnbåge, Bäckröding och en del Öring i bergen här i Tennessee.
    Tycker det är roligt att följa debatten om flugfisket i Skandinavien. Om någon vill ha tips om fiskevatten här och tekniken här så ska jag försöka att svara. Jag hoppas att jag kan besöka något bra vatten i Sverige när jag eventuellt kommer på besök nästa gång
    Hans

Välkommen

hoppas du gillar forumen
    och om du är till sverige igen &upp till masriket hör av dig

Kommentera

VÄLKOMMEN!!
      Och hoppas du kommer att trivas...........

Kommentera

Välkommen till Fiskesnack.com!!

Kommentera

Välkommen välkommen!
          "There's always a bigger fish"

Kommentera

Välkommen!
            Hoppas vill skriva lite om dina fiskeerfarenheter over there. Skulle verkligen vara kul att få ta del av. Måhända man kan få se en bild av en äkta tennessee shad?
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Välkommen! Du är inte den enda från USA på detta forum. Vi har ju även Jenk från Houston Texas med här!

Dela gärna med av dina fisketurer genom att skriva in fiskerapporter med några bilder ifall ni har en kamera!

Kommentera

Tackar för de vänliga orden

Jag var faktiskt ute lite idag på morgonen Fredag, vid en flod som heter Clinch och är reglerad. De släpper på vatten vid ett visst klockslag så man kan ringa ett telefonnummer och få tidpunkten för påslag av vatten. Floden är vadbar när det är noll turbin. Jag fick sju Regnbågar inga stora men roligt ändå. De tog på en Sulphur Dry som kläcktes vid tio tiden. Ephemerella Dorothea. Pale Evening Dun.
                Jag jobbar deltid eftersom jag började studera på äldre dar, Jag är 37, jag har ett år kvar innan examen förhoppningsvis. Jag börjar höstterminen i Augusti så jag har lite tid för fiske nu under högsommaren. Här i Tennessee så får man gå upp i bergen för att kunna få öring och på högsommaren är det bästa fisket på höjdnivå över 700 meter. Jag fiskar så högt som upp till 1800 meters höjd. Där uppe blir det mest små Regnbåge och en del bäckröding. Jag har ingen digital kamer men jag får nog investera i en nästa år när jag förhoppningsvis börjar jobba heltid igen. Jag fiskade mycket Abborre på spinn i Småland när jag fortfarande bodde där. Nu har jag helt gått över till fluga för Öring, Regnbåge, Bäckröding eftersom jag alltid ville det och det inte var så vanligt i Småland. Det mest populära fisket här i Tennessee är annars Bass fisket och Walleye fisket och diverse andra varmvatten fiskar. Jag har ingen båt så jag har ingen erfarenhet från det fisket.
                Hans

Kommentera

Redan där kom det en hel del info om förhållanden jag inte hade en aaaaning om!
                  Kul med sånna upplysningar. Man tackar!
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Amerikanarn se till o regga dig på www.edgeflyfishing.com oxå rent flugfiske forum
                    Sage RPL+ rock n roll

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X