Tillbaka från drömfiske i Norrland! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tillbaka från drömfiske i Norrland!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tillbaka från drömfiske i Norrland!

Hej svejs!

Köpte som bekant ett flugfiskeset innan jag åkte upp efter tips från er,hade aldrig flugfiskat tidigare, så det var lite nervöst och se hur det skulle funka....

Fick instruktion av en lokalbo som guidade mig runt om i ett antal forsar/bäckar/tjärnar.
    FIck fisk till och med !
    Harr , öring och regnbåge!

Kan ju bara säga att flugfiske slår allt jag har gjort innan
    Tur att man fick en bra början, men hjälp och tips..och sen fisk

Beställde lite mer fluggrejor nu när jag kom hem

Skall bli kul o fiska mera!

Nu åter tillbaka till arbetet.. 1:a dagen efter en strålande 4 veckors semester
    Ha det bra alla!
    Skitfiske på er!

/
    Wildcard

Gratulerar till insikten och fångsten!! ;P

Trevligt, var var du?
    [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Originally posted by ghost
      Gratulerar till insikten och fångsten!! ;P

Trevligt, var var du?
      ca 5-7 mil från Luleå..
      I nån håla ...
      hehe..
      Kan ju tillägga att vi var vid en tjärn..långt långt in i ingemansland.. där vi testade först att spinnfiska.. abborre efter abborre var det..tusenbröder men ändå
      Tog fram flugspöt med en fluga som jag tror heter: haröra med guldhuvud?
      Kasta iväg.. napp på vart enda kast.. kokade av tusenbröder
      Kul i början men man lessnade rätt fort
      Men snacka om "känsla" i spöt.. en liten tusenbroder på flugspö kontra spinnspö.......
      Senast ändrad av G@; 2004-08-02, 12:30.

Kommentera

Gratulerar vill din pånyttfödelse till en flugfiskare! Härligt att få fisk första gången!

Kommentera

Jag måste verkligen gratulera dig. Det är så en premiär ska vara för att fortsättningen ska bli lyckad.
          Min var annorlunda, mycket annorlunda ... jag hade ju ett gäng i flugfiske synnerligen kunniga yrkesmänniskor som skulle hjälpa mig ... Fnys! Jag känner mig nästan fysiskt illamående idag när jag tänker på att jag kanske skulle kunna komma att tvingas till flugfiske.
          Fiske ska vara kul och avstressande. Så funkar inte flugfiske på mig. Det är värre än att köra med manuell växellåda ... och i mitt fall säger det en hel del!
          Där jag var igårkväll var förhållandena så bedrövliga att endast flugfiske var möjligt. Därför är jag, 45mil senare, åter hemma nu.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Originally posted by Ari
            Är det verkligen så öde här uppe hehe...
            Hehe... det var inget illa ment Ari :-)
            Själv skall man (eventuellt) bli norrbottning snart
            Fjällan e från Norrland.....
            Grymm natur som man saknar nere i El Stockholmo!

Kommentera

Häfftigt att köra första flugfiske turen uppe i norrland lite avis e man ju flugfiske är skit kul Bara en sak 4 veckor "solig" semester vart har du varit hela tiden? tycker det mest har regnat
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Originally posted by kenta_85
                Häfftigt att köra första flugfiske turen uppe i norrland lite avis e man ju flugfiske är skit kul Bara en sak 4 veckor "solig" semester vart har du varit hela tiden? tycker det mest har regnat
                2 veckors regn i El Stockholmo. 2 veckors fint väder i Norrland

Kommentera

Ok gött iaf 2 veckor soligt väder Bor i hallstavik " 10 mil norr om sthlm" och har sommarjobbat i drygt 8 veckor nu tycker det nästan bara har regnat. Har det varit sol så har det också varit kvavt eller blåsigt... Hoppas dock på bättre väder! Blir ju norge om mindre än 2 veckor Har redan börjat klättra på väggarna längtar inte ett dugg
                  Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

gött me nyfrälsta ! nu har du något för resten av livet !

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    158 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X