Har börjat inse vissa begränsningar med mitt spö i vissa vatten. Nån som har nåt konkret tips på ett tvåhandsspö 8-10 i lagom prisklass?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tvåhandsspö
Collapse
X
-
yoxler, kommer att fiska i mindre åar. Att de spöna är dyrare vet jag men vill inte ha för dyrt då jag nästan uteslutande fiskar med enhands. Kommer endast att använda detta spö som komplement.[font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]
Kommentera
-
Vilka åar är det? Djup/vattenflöde etc?
Om det är mindre åar så räcker nog ett 12.6'->13' klass 8/9, om det är jättesmå åar så duger nog 7/8.
Det är som med alla spön, gillar man styva eller mjuka. Det bästa är om du kan testkasta några. Vad jag märkt är att det är det är större skillnad mellan ett vettigt tvåhands och ett billigt än vad det är mellan ett vettigt enhands och ett billigt enhands. Spöet jobbar mycket när man kastar tvåhands och det är därmed viktigt att det är ett bra spö. Jag har pratat med en kille som var nöjd med sitt Black Line 12,4' #8/9. men även detta som är ett superbilligt spö kostar ca 2600kr. sen tillkommer ju rulle o lina.
Kommentera
-
Du kan söka lite här också, där kan du nog hitta ett bra beg 2-hands
Kommentera
Kommentera